Navighezi în versiunea veche InfoCons.
This is default text for notification bar

Translate this page RO

Select language
InfoCons

Produse din carne tip mezel - marcă proprie

Produse din carne tip mezel - marcă proprie (Click aici pentru a accesa secțiunea Teste Comparative) - știi ce consumi?

Vrei să știi mai multe? Ajută-ne să te ajutăm - Fii membru! (Click aici pentru a fi si tu consumator european) 

În cadrul testului comparativ realizat în luna aprilie 2016 au fost analizate 24 de produse din carne tip mezel, atat din punct de vedere al informatiilor ce se regasesc pe eticheta acestora, cât și prin testarea în cadrul unui Laborator de Stat. Produsele Marca proprie apartin:

  • Auchan Romania SA;
  • Carrefour Romania SA;
  • Kaufland Romania SCS;
  • Mega Image SRL;
  • Romania Hypermarchet SA;
  • Selgros Romania.

Numărul de E-uri (Aditivi alimentari) conținute de produsele ce au făcut obiectul studiului variază între 4 și 11 E-uri, după cum urmează:

  • 4% din produsele analizate au in continut 4 E-uri
  • 17% din produsele analizate au in continut 5 E-uri
  • 21% din produsele analizate au in continut 6 E-uri
  • 21% din produsele analizate au in continut 7 E-uri
  • 21% din produsele analizate au in continut 8 E-uri
  • 4% din produsele analizate au in continut 9 E-uri
  • 8% din produsele analizate au in continut 10 E-uri
  • 4% din produsele analizate au in continut 11 E-uri

Aditivii alimentari identificati sunt: E120: carminE1200: dextrozaE1404: Amidon oxidatE150c: CaramelE202: Sorbat de potasiuE250: Nitrit de sodiuE251: Nitrat de sodiuE262: Acetat de sodiuE300: Acid ascorbicE301: Ascorbat de sodiuE316: Eritorbat de sodiuE330: acid citricE331: Citrat de sodiuE341: Fosfat de calciuE407: CaragenanE412: Gumă guarE450: DifosfaţiE451: TrifosfațiE452: PolifosfațiE621: Monoglutamat de SodiuE917: Iodat de Potasiu.

Fii informat! Descarcă GRATUIT aplicația InfoCons - Scaneaza Codul de Bare și află ce conțin produsele tip mezel și ce însemnă E-urile conținute de acestea.

banner-appstore      banner-google-play*

*(Click pe pictograma pentru a descărca GRATUIT aplicația mobilă în funcție de sistemul de operare al telefonului mobil deținut)

Produsele ce fac prezentul test comparativ pot fi catalogate în 3 forme de prezentare: parizer, specialitate și specialitate din carne tocată; cantitatea acestora variază între 80g și 900g.

În urma rezultatelor obținute în laborator, în ce privește continutul de carne, acesta variaza în funcție de tipul produselor și de producător de la 37% la 98%, astfel:

  • Produsele tip parizer contin intre 37% si 44% carne

  • Produsele tip Specialitate (Bacon, Kaizer, Jambon, Muschi, etc.) contin intre 50% si 90% carne

  • Produsele tip Specialitate din carne tocata (Salam, Carnati) contin intre 43% si 98% carne

În ceea ce privește conținutul de proteine, acesta este mentionat pe etichetele a doar 62.5% dintre produsele testate și are o valoare cuprinsă între 11% și 20%. În baza analizelor de laborator cu privire la conținutul de proteine a reieșit:

  • un conținut de proteină totala cuprins între 9.2% și 24.75%
  • un conținut de proteină din soia cuprins între <0,025% și 0,7%
  • un conținut de proteină din lapte cuprins între <0,00025% și 0,02%

Proteina totală pe eticheta vs proteina totală rezultata din analiza de laborator

 

62.5% dintre produsele testate au menționat pe eticheta Valoarea Energetică, aceasta variază între 99 kCal/100g și 502 kCal/100g.

Conținutul de grăsimi este mentionat pe etichetă în cazul a 62.5% dintre produsele studiate. Cantitatea de grăsimi variază între 3% și 46%, conform graficului de mai jos:

Sarea este menționată pe eticheta doar în cazul a 33,33% dintre produsele ce fac parte a acestui studiu, având valori cuprinse între 0.99% și 3.6%.

Toate produsele studiate prezintă cel puțin un tip de alegen, printre acestea enumerându-se: lactoză, soia, gluten, ou, țelină, muștar, fructe cu cojă tare, nuci, migdale.

Alergeni: Proteina din lapte – proteina din soia

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. - International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza. Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesati tabelul aici (click aici pentru a vedea fiecare produs evaluat în prezentul studiu comparativ).

 

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Instagram