Translate this page RO

Select language
InfoCons

Cum se stabilește prima de asigurare?

Prima de asigurare este suma de bani datorată asigurătorului de către asigurat/ contractant în schimbul preluării de către acesta a riscurilor evidențiate în contract.

Prima de asigurare se calculează conform metodologiei de calcul a asigurătorului aferente fiecărui produs de asigurare.

Prima de asigurare = suma asigurată/limita răspunderii x cota de primă

Asigurătorii stabilesc cotele de primă în baza unor calcule actuariale care țin cont de istoricul daunalității, diverși indicatori statistici și criterii pentru a estima probabilitatea apariției și severității daunelor pentru o grupă omogenă de riscuri (de exemplu: mortalitate, morbiditate, factorii de risc personali ai persoanei care se asigură, durata asigurării, suma asigurată etc. – în cazul asigurărilor de persoane; frecvența accidentelor, valoarea bunului care face obiectul asigurării, suma asigurată/limitele de răspundere etc. – în cazul asigurărilor generale), determinând astfel practic prima de risc, la care se adaugă, de regulă, cheltuielile de achiziție și administrare a contractelor de asigurare, cheltuielile cu reasigurarea și marja de profit pe care și-o propune asigurătorul.

Prima de asigurare se stabilește în aceeași monedă în care s-a stabilit suma asigurată/limita răspunderii. Prima de asigurare se achită anticipat/integral pentru întreaga perioadă asigurată sau în rate, conform clauzelor contractului de asigurare încheiat. Dacă se convine ca prima de asigurare să fie platită în rate, prima rată se achită la încheierea contractului de asigurare, iar următoarele rate se achită în cuantumul și până la datele scadente menționate în contractul de asigurare.

 

Citește și:

- Care sunt modalitățile prin care poate fi administrat riscul?

- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel - 021.9615 sau *9615

Whats App - 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+