Translate this page RO

Select language
InfoCons

Contractul de telefonie pe înțelesul tău

1. Contractele încheiate în scris

De regulă, contractele încheiate în scris se realizează în cel puţin două exemplare originale. Cere-i furnizorului tău un exemplar şi păstrează-l pe toată perioada sa de valabilitate! Contractul conţine de regulă mai multe documente: pagina principală, termeni şi condiţii generale, broşuri de tarife, clauze specifice dedicate serviciului de telefonie etc. Verifică dacă ai primit tot contractul. În caz contrar, solicită-i agentului de vânzări toate aceste documente.

În principiu, contractele pe care furnizorii de telefonie le încheie cu consumatorii sunt contracte de adeziune, fiind redactate în întregime de furnizori. Astfel, în cele mai multe situaţii, nu-l poţi obliga pe operator să modifice contractul, dar poţi alege alt operator a cărui ofertă răspunde mai bine necesităţilor tale.

Citește și:

Comisia lansează ediția din 2019 a Monitorului pentru orașe culturale și creative

Cere-i furnizorului contractul-cadru!

Contractul-cadru este acel contract care conţine prevederi generale aplicabile în relaţia dintre un utilizator şi un furnizor de servicii, indiferent de oferta concretă pentru care optează utilizatorul. Furnizorii de telefonie sunt obligaţi să publice pe site-urile proprii contractul-cadru pe care îl încheie cu utilizatorii, precum şi procedura de soluţionare a reclamaţiilor. De asemenea, sunt obligaţi să-ţi înmâneze o copie a contractului-cadru dacă soliciţi acest lucru. Astfel, nu eşti obligat să semnezi contractul pe loc! Poţi să iei aceste documente acasă sau le poţi consulta direct pe site-urile furnizorilor.

Fii atent mai ales la:

  • perioada minimă a contractului şi taxele pe care trebuie să le plăteşti dacă renunţi la contract înainte de expirarea acestei perioade;
  • ordinea de consum a minutelor/SMS-urilor/MMS-urilor/ a apelurilor video;
  • perioada de valabilitate a unor extraopţiuni sau a unor bonusuri alocate;
  • dacă există servicii suplimentare care se activează automat odată cu activarea serviciului de telefonie (de exemplu, serviciul de internet pe mobil, serviciul de roaming) şi tarifele aferente acestor servicii;
  • dacă există taxe pentru servicii adiţionale (de exemplu, tariful de instalare, taxa de schimbare a cartelei SIM deteriorate, tariful pentru emiterea facturii detaliate);
  • dacă şi ce restricţionări ai la utilizarea anumitor servicii/aplicaţii;
  • cum poţi anunţa o defecţiune şi în ce termen se remediază;
  • în ce condiţii se poate suspenda serviciul;
  • la ce despăgubiri ai dreptul dacă furnizorul nu respectă contractul;
  • în ce alte reţele poţi suna;
  • dacă ai optat pentru portarea numărului de telefon, condiţiile în care se realizează portarea.

Sursa: A.N.C.O.M.

 

 

 

 

 

Citește și:

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+