Un consumator slovac a cumpărat o mașină second-hand de la un dealer, iar după 2 luni a observat probleme la cablare. De asemenea, el a aflat că kilometrajul mașinii a fost manipulat. Așa că s-a plâns dealerului și a vrut să returneze mașina pentru a obține o rambursare. Dealerul a refuzat, spunând că în contractul de cumpărare este stipulat că cumpărătorul a avut ocazia de a testa vehiculul, iar acesta este vândut așa cum este, așa că acesta nu poate face plângere pentru orice fel de defecte care ar putea să apară.
După consultarea cu organizația locală de consumatori, consumatorul l-a informat pe comerciant că este ilegal să excludă responsabilitatea pentru defectele ascunse printr-o clauză de contract. Dealerul a convenit în cele din urmă să reducă prețul de cumpărare în mod proporțional cu defecțiunile.
Sursa: Europa.eu
- Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?
- Ia atitudine! - Direcţionează 2%!
- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!
Nr. de tel - 021.9615 sau *9615
Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal