InfoCons a realizat un studiu comparativ, pe baza studiilor din 2015 și 2018, cu privire la accesibilizarea spațiilor Consiliilor Județene din România.
Instrumentele de accesibilizare a spațiilor publice pentru a veni în întâmpinarea persoanelor cu diverse dizabilități (locomotorii, vizuale, auditive, cu capacități fizice și senzoriale diminuate ca urmare a unor afecțiuni ) sunt prevăzute în Legea 448/06.12.2006, privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.
Instrumentele de accesibilizare în conformitate cu legea menționată mai sus pot fi : parcări, rampe de acces, lift adaptat, bare de susținere, scaune speciale în sălile de spectacole, toalete adaptate, interpret, amplificator audio, transport comun, trotuare, semafoare, treceri de pietoni, echipamente pentru nevăzători, covoare tactile, plăcuțe de accesibilizare în limbajul Braille și microbuze speciale pentru copii.
Rezultatele au fost următoarele:
Din punct de vedere al procentajului instrumentelor de accesibilizare implementate în 2018:
Următoarele instituții au cunoscut creșteri față de studiul din 2015:
Următoarele instituții nu au înregistrat modificări:
Procentajul instrumentelor de accesibilizare implementate a fost mai mic în următoarele instituții:
- Top 5 InfoCons: Berea cu fructe cu cele mai multe E-uri
Din punct de vedere al tipului instrumentelor de accesibilizare implementate în 2018:
”Suntem cu toții cetățeni, nu neapărat doar ai țării sau ai Europei, ci și ai planetei. Indiferent de sex, religie, vârstă, etnie, ar trebui să nu avem diferențe în momentul în care trăim într-un loc. Dar pentru persoanele cu dizabilități? Nu sunt altfel de oameni, ci sunt la fel ca noi și au aceleași drepturi. Dar pentru a urca la etajul 10 într-un bloc nu toți sunt alpiniști ca să se poată cățăra pe o sfoară și astfel au fost realizate scările sau lifturile, din nevoia de a-i ajuta. Așadar, persoanele cu dizabilități au anumite necesități și nevoi speciale de care noi, fiecare, ca societate și individual, trebuie să fim conștienți. Să nu uităm: când am fost mici și eram duși în cărucioare, mamele noastre trebuiau să aibă acces cu căruciorul și în lift, și în bloc, și pe stradă, și în spații publice etc. Dar pentru o persoană cu dizabilități locomotorii? Dar pentru o persoană cu dizabilități de vedere sau de auz? Așadar, nu constituie o excepție să fim normali ca societate, ca indivizi, ca țară, ci mai degrabă ar constitui o excepție să nu fim oameni. ”
- Beneficiile pilonului III de pensii
- Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?
- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!
Nr. de tel - 021.9615 sau *9615
Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal