Am analizat 25 de produse tip îngheţată, pe baza informațiilor de pe etichetă, provenind de la 6 producători / furnizori / distribuitori: Mega Image SRL, Unilever South Central Europe SA, Auchan, Kaufland, SC Lidl Discount SRL, SC Betty Ice SRL. Mărcile cuprinse în studiu sunt: Ballino, Ecorino, Gelatelli, Delhaize, Betty Blue, Auchan, Kaufland, BIG MILK, Napoca, Algida, Calippo, Magnum, Push up, Solero.
Comparativ cu studiul anterior pe aceeași categorie de produse, putem sesiza existența produselor alimentare cu 3 E-uri, în procent de 12%, dar și produsul cu cele mai multe e-uri având în compoziție 16 E-uri.
Aditivii alimentari identificati sunt: E100, E150, E150c, E150d, E160, E160a, E160b, E163, E202, E300, E322, E330, E331, E401, E407, E410, E412, E415, E440, E442, E466, E471, E476, E500, E621, E1404.
Toate produsele ce fac prezentul studiu au menționat pe etichetă cantitatea, aceasta fiind specificată în grame. Gramajul este menționat în proporţie de 100% din produsele analizate, cu valori cuprinse între 33 - 570 g/produs, volumul recipientului cuprinde valori între 60 – 1250 ml/produs.
Valorile nutritionale sunt menționate pe etichetă în cazul a 100% din produsele analizate: valoare energetica este cuprinsă între 85 – 355 kcal/100g, iar glucidele au o valoare cuprinsă între 21 – 40.7 g/100g.
În ceea ce privește conținutul de grasimi, continutul acestora variază între mai puțin de 0.5 și 20.1 g/100g
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. - International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză. Studiul a fost realizat în perioada 20 Iunie – 25 Iunie 2016, pe baza informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor tip îngheţată existente pe piața românească. Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesați tabelul aici.
InfoCons (www.infocons.ro), Asociație pentru Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal