Navighezi în versiunea veche InfoCons.
This is default text for notification bar

Translate this page RO

Select language
InfoCons

România, pe ultimul loc conform DESI (Indicele economiei și societății digitale)

Comisia Europeană a publicat valorile indicelui economiei și societății digitale (DESI) pentru 2018. Acest instrument monitorizează performanțele statelor membre pe următoarele planuri: conectivitatea digitală, competențele digitale, activitatea online, digitalizarea întreprinderilor și serviciile publice digitale. Conform indicelui, digitalizarea în UE este pe o pantă ascendentă, însă progresele nu sunt suficiente pentru ca diferențele mari dintre statele membre să fie reduse sau pentru a-i ajunge din urmă pe liderii mondiali la aceste capitole.

 

Citește și:

Conturile bancare în UE

În vârful clasamentului se află Danemarca, Suedia, Finlanda și Țările de Jos, care se numără printre liderii mondiali în materie de digitalizare, cu procentaje peste 70%. Ultimele 3 clasate au fost Bulgaria, Grecia și România (ultimele 2 cu un indice DESI sub 40%). Cele mai mari progrese au fost înregistrate de Cipru, Spania și Irlanda (creșteri de peste 15% în ultimii 4 ani).

Putem trage următoarele concluzii:

- Conectivitatea s-a îmbunătățit, însă cererea este încă mai mare decât oferta în acest domeniu.

- Se remarcă o creștere a numărului de abonamente la serviciile de date mobile (90 de abonamente pentru fiecare 100 de persoane din UE).

Citește și:

Odată cu noile norme, UE va deveni lider mondial în gestionarea și reciclarea deșeurilor

- Există mai mulți specialiști în sectorul digital, însă decalajul în materie de competențe persistă (43% dintre europeni nu au competențe digitale de bază)

- Întreprinderile se folosesc mai mult de tehnologiile digitale, iar comerțul electronic este în ascensiune.

- Serviciile publice online sunt mai utilizate de către cetățenii UE (58% dintre utilizatorii de internet depun online formulare adresate administrațiilor publice).

Citește și:

Beneficii mai mari pentru consumatori: transferuri în euro ieftine oriunde în Uniune și conversii valutare mai echitabile

- Cea mai mare creștere a utilizării serviciilor de internet se referă la apelurile telefonice sau video (46% dintre europeni utilizează internetul pentru a efectua apeluri telefonice).

Sursa: Europa.eu

Citește și:

- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel - 021.9615 sau *9615.

Whats App - 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Instagram