Doriți să vă deschideți un cont bancar în țara dvs. de origine sau în altă țară din UE?
Dacă sunteți rezident legal într-o țară a UE, aveți dreptul să vă deschideți un „cont de plăți cu servicii de bază". Nicio bancă nu vă poate respinge cererea doar pe motiv că nu locuiți în țara în care banca își are sediul.
Deșeurile alimentare contribuie la schimbările climatice!
Acest drept nu se aplică altor tipuri de cont bancar, cum ar fi conturile de economii.
Banca poate refuza să vă deschidă un cont dacă nu respectați normele UE privind spălarea de bani și finanțarea terorismului.
În unele țări din UE, vi se poate respinge cererea de deschidere a unui cont bancar cu servicii de bază dacă aveți deja un cont similar la o altă bancă din aceeași țară.
Știaţi că... Achiziţia produselor cosmetice
Dacă solicitați deschiderea unui cont de plăți cu servicii de bază în altă țară decât cea în care locuiți, vi se poate cere să demonstrați că aveți un interes real pentru a face acest lucru - de exemplu, locuiți într-o țară, dar lucrați în alta.
Cu ajutorul unui cont de plăți cu servicii de bază puteți efectua tranzacții standard de zi cu zi, cum ar fi:
Odată cu deschiderea contului trebuie să primiți și un card de plăți cu care veți putea să retrageți numerar și să faceți cumpărături, on-line și în magazine.
În funcție de disponibilitate, banca ar trebui să vă ofere, de asemenea, acces la servicii bancare on-lineasociate contului dvs. Ea nu este obligată însă să vă acorde o descoperire de cont sau o facilitate de credit.
În unele țări, băncile percep un comision anual, inclusiv pentru conturile de plăți cu servicii de bază. Comisionul ar trebui să se încadreze în limite rezonabile.
Puteți să vă transferați contul bancar la altă bancă din aceeași țară a UE. Noua bancă ar trebui să vă ajute.
Înmatricularea autovehiculelor și plata taxelor aferente
Dacă doriți să vă transferați contul la o altă bancă din aceeași țară, contactați viitoarea bancă și solicitați schimbarea și transferarea plăților recurente către noul cont.
Noua bancă se va asigura că fosta bancă transferă datele și anulează ordinele de plată programate. Noua bancă trebuie, de asemenea:
Este posibil ca fosta bancă să perceapă un comision pentru închiderea contului.
Dacă acționează greșit sau cu întârziere (de exemplu, nu anulează la timp o plată), banca va trebui să vă ramburseze costurile pe care le suportați în consecință. În caz de probleme, puteți apela la un mecanism extrajudiciar de soluționare a litigiilor.
Sursa: Europa.eu
- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!
Nr. de tel - 021.9615 sau *9615.
Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal