În prezent, dezvoltarea tehnologica ne permite sa utilizam echipamente din ce în ce mai sofisticate, care îndeplinesc mai multe funcții. Le folosim pentru a suna și a fi sunați, sa trimitem și sa primim mesaje, sa accesam internetul.
Citește și :
-Drepturile accesului la internet
-Suspendarea accesului la internet
În special, smartphone-urile și tabletele îți permit sa accesezi de oriunde e-mail-ul, sa folosești rețele de socializare și o mulțime de aplicații utile sau de divertisment, însa tocmai posibilitațile multiple de comunicare te expun unor riscuri crescute de securitate.
În acest context, te sfatuim sa îți iei câteva masuri de protecție:
Citește și:
-Mituri false despre escrocherii
-Cum să te feresti de escrocheriile prin telefonul mobil
Poți fi victima unei tentative/acțiuni de frauda și daca ești sunat și ți se solicita, sub diverse pretexte, sa transmiți un SMS/tastezi un cod pe telefon/sa comunici anumite date personale.
Desi uneori sunt prezentate ca venind de la operatorul tau de telefonie sau din partea unor companii cunoscute, aceste comunicari sunt de fapt tentative de frauda, în scopul obtinerii unor câstiguri nejustificate si sunt initiate de persoane rau intentionate.
Pretextul pentru care ți se solicita astfel de operatiuni poate fi:
- câstigarea unor premii/participarea la anumite promotii;
- verificarea functionarii serviciului de telefonie si a celor conexe;
- verificarea unor plati pe care le-ati efectuat catre operatorul de telefonie.
Ce se întâmpla în realitate?
Cel mai adesea, dând curs unor asemenea cereri, încarci sau transferi credit pe cartelele unor persoane necunoscute, care profita de aceasta situatie.
Citește și :
-Tu știi cât plătești pentru consumul de date ?
Ce poți face?
În cazul în care ai dat deja curs unei solicitari de acest gen, adreseaza-te imediat operatorului tau de telefonie si organelor de politie pentru începerea unor investigatii.
ATENTIE!!! De regula, furnizorul poate bloca numarul de telefon catre care s-a realizat încarcarea/transferul de credit, dar e posibil ca si suma pierduta sa fie blocata pâna la finalizarea investigatiilor.
ANCOM nu poate interveni în aceste situatii.
Sursa: ANCOM
Citește și:
- Vezi aici un material despre furturile de identitate !
- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!
Nr. de tel - 021.9615 sau *9615
Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal