La cererea utilizatorului
Desi operatorii nu sunt obligati prin lege sa le ofere clientilor, la cerere, posibilitatea de a suspenda furnizarea serviciilor de telefonie, internet sau televiziune, unii dintre ei ofera aceasta facilitate pentru perioade limitate. In aceasta situatie, contractele incheiate ar trebui sa contina informatii precum:
Utilizatorii interesati de aceasta facilitate pot afla direct de la furnizorul lor (relatii cu clientii, magazine etc.) unde si cum trebuie depusa cererea pentru suspendarea temporara a serviciului.
Din initiativa furnizorului
In functie de prevederile contractelor incheiate cu utilizatorii finali, furnizorii pot suspenda din proprie initiativa serviciul de telefonie, internet sau televiziune, in situatii precum:
ANCOM le aminteste utilizatorilor ca in contractul incheiat cu furnizorii de servicii de comunicatii trebuie sa regaseasca cel putin urmatoarele informatii referitoare la suspendarea serviciilor de catre furnizori:
Ce, cum si unde reclami
Daca esti membru InfoCons, poti beneficia de serviciul de consiliere și consultanta, indiferent de domeniu. Vezi cum ne poti transmite o sesizare.
Daca ai incheiat un contract in care nu sunt precizate conditiile de suspendare a furnizarii serviciului desi furnizorul ofera aceasta facilitate sau isi exercita acest drept, ANCOM poate lua masuri. Vezi cum ne poti transmite o sesizare.
Daca furnizorul nu isi respecta obligatiile contractuale referitoare la suspendarea furnizarii serviciului te poti adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
sursa: ANCOM
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!*
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal