Translate this page RO

Select language
InfoCons

Practicile comerciale neloiale

Practicile comerciale neloiale

 

Când cumpăraţi bunuri şi servicii în UE, legislaţia europeană vă protejează împotriva practicilor comerciale neloiale, indiferent de modalitatea de achiziţionare pentru care optaţi cumpărături on-line, de la un magazin local sau de la un comerciant din străinătate.

Când promovează, vând sau furnizează produse, companiile trebuie să vă ofere informaţii clare  care să vă permită să faceţi cumpărături în cunoştinţă de cauză. În caz contrar, acţiunile lor ar putea fi considerate neloiale. Practici înşelătoare şi agresive

Pentru ca o practica comerciala sa fie considerate incorecta, este necesar sa se stabileasca daca aceasta a influentat sau este probabil sa influenteze in mod esential decizia consumatorului mediu de a achizitiona acel produs sau serviciu.

Consumatorii europeni beneficiază de protecţie împotriva a două categorii principale de practici comerciale neloiale:

  • practicile înşelătoare, care se manifestă prin acţiune directă (furnizarea de informaţii false) sau omisiune (nefurnizarea unor informaţii importante);
  • practicile agresive, al căror scop este să vă constrângă să cumpăraţi.

O practica comerciala este agresiva daca vanzatorul restrictioneaza alegerile dumneavoastra prin hartuire fizica sau psihica, prin corectie sau prin influenta nejustificata.

Un comerciant nu poate:

  • Sa va viziteze la domiciliu și sa ignore cererea dvs de a pleca sau de a nu mai reveni; 
  • Sa va sune insistent sau sa va trimita e-mail-uri cu oferte nedorite; 
  • Sa va trimita bunuri pe care nu le-ati comandat si sa va solicite plata acestora; 
  • Sa va lase impresia ca nu puteti pleca pana cand nu semnati un contract; 
  • Sa va faca sa credeti ca deja ati caștigat sau veti caștiga un premiu dupa ce veti face ceva, in cazul in care vi se solicita sa platiti pentru a va primi premiul.
  • Sa va afirme in mod fals ca bunul sau serviciul este disponibil doar pentru o perioada limitata; 
  • Sa va promita un premiu si sa nu va acorde acel premiu sau un premiu echivalent; 
  • Sa va prezinte drepturi pe care vi le ofera legea ca fiind “condiții special incluse in oferta dvs de vanzare
  • Sa va faca afirmatii false cu privire la calitatea terapeutica a produsului dvs sau sa va trimita o factura impreuna cu mostrele produsului si sa va faca sa credeti ca de fapt le-ati comandat.

Daca ati fost victima unei practici comerciale incorecte, poti face o sesizare autoritatilor competente.

Pentru consiliere sau informații suplimentare puteți accesa www.infocons.ro sau puteți apela 021 9615, numar cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate retelele.

 

InfoCons - Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor

Adresa: Bd. Mărășești Nr. 127-129, Sector 4, 040253, București, România

Telefon: 021/319.32.66

E-mail: office@anpcppsr.rocontact@infocons.ro

 

Alte adrese utile:

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor

Adresa: Bucureşti, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1

Tel: 021.9551

Relaţii cu publicul 

Telefon: 0372-131951

E-mail: office@anpc.ro

www.anpc.gov.ro

 

InfoCons - Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor este operator de date cu caracter personal înregistrat sub nr. 12617/05.10.2009.

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+