În momentul producerii unei situații de urgență este posibil să nu fiți împreună cu familia. De aceea, este important să planificați din timp toate acţiunile ce trebuie întreprinse în acest caz. Modalitatea în care veți ajunge într-un loc sigur, cum veți lua legătura cu membrii familiei, cum vă reuniți și ceea ce trebuie făcut în acele momente.
Planul familiei în situaţii de urgenţă reprezintă un proiect care cuprinde modul de acțiune și măsurile ce trebuie cunoscute și aplicate de fiecare membru al familiei, în cazul producerii unei situații de urgență, atunci când aceștia nu sunt împreună (se pot afla la școală, la serviciu sau în alt loc). Un plan de familie conţine detalii cu privire la:
Completați următorul tabel pentru a avea la îndemână numerele de telefon ce vă sunt utile pentru evitarea sau în cazul producerii unei situații de urgență:
AUTORITATEA/SERVICIUL |
NUMĂRUL DE TELEFON |
Primăria |
|
Serviciul voluntar pentru situații de urgență |
|
Serviciul profesionist pentru situații de urgență |
|
SMURD |
112 |
Poliția |
|
Ambulanța |
|
Compania de distribuție apă |
|
Deranjamente electrice |
|
Defecțiuni gaze |
|
Societatea de salubritate |
|
Coșarul |
|
|
|
|
|
|
|
LOCUL DE ÎNTÂLNIRE AL FAMILIEI ÎN CAZ DE CUTREMUR: |
Participare la exerciții și instruiri tematice (în caz de incendiu, cutremur, inundație etc.):
DATA |
TEMA |
|
|
|
|
|
|
Informați-vă la administrația locală care sunt tipurile de riscuri specifice localității în care locuiți sau în care vă aflați.
Sursa: IGSU
InfoCons (www.infocons.ro), Asociație pentru Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*