Navighezi în versiunea veche InfoCons.
This is default text for notification bar

Translate this page RO

Select language
InfoCons

Informaţii utile în situații de urgență

În momentul producerii unei situații de urgență este posibil să nu fiți împreună cu familia. De aceea, este important să planificați din timp toate acţiunile ce trebuie întreprinse în acest caz. Modalitatea în care veți ajunge într-un loc sigur, cum veți lua legătura cu membrii familiei, cum vă reuniți și ceea ce trebuie făcut în acele momente.

Planul familiei în situaţii de urgenţă reprezintă un proiect care cuprinde modul de acțiune și măsurile ce trebuie cunoscute și aplicate de fiecare membru al familiei, în cazul producerii unei situații de urgență, atunci când aceștia nu sunt împreună (se pot afla la școală, la serviciu sau în alt loc). Un plan de familie conţine detalii cu privire la:

  • Numere de telefon utile: 112 (numărul unic de urgență), alte numere de care ai putea avea nevoie.
  • O persoană de contact: o rudă, un prieten din altă localitate. Toți membrii familiei vor suna această persoană de legătură pentru a anunța dacă sunt în regulă și pentru a afla vești unii despre alții. De obicei, în cazul unui cutremur, liniile urbane sunt mult mai solicitate decât cele interurbane și pot apărea dificultăți când încerci să suni o persoana din aceeași localitate.
  • Locul de întâlnire cu ceilalți membri ai familiei, dacă nu sunteți împreună în momentul producerii situației de urgență. Acest loc trebuie să fie ales într-un spațiu deschis, cum ar fi un parc, o parcare sau un stadion. Locul de întâlnire pentru cazurile de urgenţă ce implică incendii, în fața locuinței sau la un vecin.

Completați următorul tabel pentru a avea la îndemână numerele de telefon ce vă sunt utile pentru evitarea sau în cazul producerii unei situații de urgență:

AUTORITATEA/SERVICIUL

NUMĂRUL DE TELEFON

Primăria

 

Serviciul voluntar pentru situații de urgență

 

Serviciul profesionist pentru situații de urgență

 

SMURD

112

Poliția

Ambulanța

Compania de distribuție apă

 

Deranjamente electrice

 

Defecțiuni gaze

 

Societatea de salubritate

 

Coșarul

 

 

 

 

 

 

 

LOCUL DE ÎNTÂLNIRE AL FAMILIEI ÎN CAZ DE CUTREMUR:

Participare la exerciții și instruiri tematice (în caz de incendiu, cutremur, inundație etc.):

DATA

TEMA

 

 

 

 

 

 

Informați-vă la administrația locală care sunt tipurile de riscuri specifice localității în care locuiți sau în care vă aflați.

 Sursa: IGSU

InfoCons (www.infocons.ro), Asociație pentru Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Instagram