Navighezi în versiunea veche InfoCons.
This is default text for notification bar

Translate this page RO

Select language
InfoCons

TeleShopping-ul

Sorin Mierlea

Sorin Mierlea

„Ajutaţi-ne să educăm consumatorii din România să devină cu adevărat consumatori europeni. Să reuşim schimbarea mentalităţii consumatorului Român din consumator pasiv în consumator activ adoptând o9atitudine! Şi să nu uităm că înainte de apartenenţa socială, sexuală, religioasă, politică etc avem cu toţii un numitor comun – suntem consumatori şi depinde de fiecare dintre noi să fim cu adevărat parteneri egali ai pieţei şi mai ales să avem un cuvânt de spus. Votăm cu fiecare alegere, cu fiecare produs sau serviciu achiziţionat! Dar votăm în cunoştinţă de cauză? Suntem informaţi corect? Suntem educaţi pentru piaţa concurenţială, pentru piaţa liberă? Ştim să alegem? Ştim să decidem? Împreună Putem! Împreună devenim puternici şi mai ales respectaţi! Fiţi alături de noi!

Fii membru alături de noi! Decide TU pentru TINE!”

Tot mai multe posturi TV au secțiuni și perioade unde emisiunile tip shopping sunt tot mai prezente.

Dar ce înseamnă?

Înainte de 1989 se mergea la shop și asa era împâmântenită ideea că de la shop puteai cumpăra pe valută și numai cei aleși aveau acces. În acea perioadă, rudele din străinătate, care reveneau în România puteau merge să cumpere de la shop produse care altfel nu le găseau în comerț, erau doar produse românești pentru export.

Acum, în 2016, la acest shop la tv nu mai exista restricții. Putem cumpăra cu toții orice, dar produsele românești nu se mai găsesc sau se găsesc foarte rar. Astăzi sunt foarte multe produse chinezești, la preturi extraordinare, la o reducere inimaginabilă. Dacă suni repede și faci comandă, primești reducere, dar nu știi la ce este raportată și de unde provine. Astăzi doar se creează prin imagine și sonor ideea de șansă unică în viață, doar să cumperi.

Așadar, aveți grijă la astfel de promoții și cumpărați doar dacă aveți nevoie.

Aveți grijă cum primiți produsele respective, chiar dacă puteți părea mai pisălog, puneți toate întrebările pentru a avea o achiziție sigură. Când primiți produsul, verificați să aveți informațiile în limba română și să prezinte caracteristicele din reclamă.

Păstrați bonul fiscal și documentul achiziției și nu uitați că aveți drepturi indiferent de reducere sau promoție.

InfoCons este alaturi de tine! Contacteaza-ne prin e-mail la reclamatii@protectia-consumatorilor.ro, telefonic, apeland 021 9615* sau completand formularul de sesizare!

 
Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Instagram