Translate this page RO

Select language
InfoCons

Untul, sărac în proteine – studiu asupra valorilor nutriționale înscrise pe etichetă

Infocons a realizat un studiu pentru cu privire la informțille ce se regasesc  pe etichetele produselor de tip unt. În cadrul studiului au fost analizate 39 de produse, de la următorii producători/distribuitori: Albalact, Auchan, Covalact SA, SC Koliba SRL, Dorna Lactate SA, SC Lacto Food SRL, Metro Cash&Carry Romania SRL, Friesland Campina Romania SA, Mega Image SRL, SC Sole Mizo Romania SRL, SC Prodlacta SA, SC Romania Hypermarche SA, Kaufland, SC Carmo-Lact Prod SRL, SC Simultan SRL si SC Unicarm SRL.

Citește și:

Margarina - Știi ce mănânci?

Rezultatele studiului au fost următoarele:

  1.      Din punct de vedere al proteinelor

Cantitatea de proteine regăsită în produsele studiate s-a situat între 0.2g și 6g

6g este cea mai mare cantitate de proteine regăsită într-unul din produsele studiate.

0.2g este cea mai scăzută cantitate de proteine regăsită în 5 dintre produsele studiate.

0.74g de proteine au avut în medie, produsele studiate.

Click AICI pentru a vedea conținutul de proteine al produselor.

 

  1.      Din punct de vedere al grăsimilor și al acizilor grași

Cantitatea de grăsimi din produsele studiate s-a situat între 40 și 82.5 grame

40g este cea mai scăzută cantitate de grăsimi, regăsită în 3 dintre produsele studiate.

82.5g este cea mai mare cantitate de grăsimi din produsele studiate.

70.29g este media cantității de grăsimi regăsită în produsele studiate.

 

Citește și:

Informații pentru a reduce risipa alimentară

Cantitatea de acizi grași saturați din produsele studiate s-a situat între 4 și 58.8g.

4 grame (10% din totalul grăsimilor produsului) a fost cea mai scăzută cantitate de acizi grași saturați, regăsită într-un singur produs din cele studiate.

58.8 grame (aproape 70% din totalul grăsimilor produsului) a fost cea mai mare cantitate de acizi grași saturați, regăsită într-un singur produs din cele studiate.

44.11 grame este media acizilor grași regăsiți în produsele studiate, echivalentul a peste 60% din cantitatea de grăsimi a acestora.

Click AICI pentru a vedea conținutul de grăsimi și de acizi grași al produselor.

 

  1.      Din punct de vedere al glucidelor și zaharurilor

Cantitatea de glucide regăsită în produsele studiate s-a situat între 0 și 1.6 grame. Marea majoritate a acesteia a fost reprezentată de zaharurile din glucide.

10% din produse nu au prezentat deloc glucide în componența lor.

1.6 grame este cea mai mare cantitate de glucide regăsită în produsele studiate. Din acestea, 50% (0.8 grame) au fost zaharuri.

66% este procentajul produselor a căror cantitate de glucide a fost reprezentată exclusiv de zaharuri.

0.45 de grame este media glucidelor regăsite în produsele studiate.

 

Citește și:

Despre marketingul alimentației sănătoase

Cantitatea de zaharuri regăsită în produsele studiate s-a situat între 0 și 1g.

12% din produse nu au prezentat deloc zaharuri în componența lor.

1g este cea mai mare cantitate de zaharuri, regăsită în 3 dintre produsele studiate.

0.39 de grame este media zaharurilor regăsite în produsele studiate, echivalentul a 86% din totalul glucidelor.

Click AICI pentru a vedea conținutul de glucide și zaharuri al produselor.

 

4.     Din punct de vedere al sării

Sarea este prezentă în mod natural în lapte, unul din ingredientele principale ale untului. Cu toate acestea, valorile înscrise pe etichetă se situează numai între 0 și 2g.

33% din produse au avut cantități de sare de 0g înscrise pe etichetă.

2g este cantitatea cea mai mare de sare înscrisă pe eticheta produselor studiate.

Doar 0.15g de sare au avut, în medie, produsele studiate.

Click AICI pentru a vedea conținutul de sare al produselor.

 

Citește și:

Află mai multe despre TOXIINFECȚII

5.   Cu privire la țara de proveniență a laptelui, originea sa animală și procesul termic

48% din produse au avut înscrisă pe etichetă țara de proveniență a laptelui.

66% din produse au avut înscrisă pe etichetă originea animală a laptelui.

79% din produse au specificat pe etichetă procesul termic în urma căruia au fost obținute produsele.

Click AICI pentru a vedea care au fost produsele cu aceste informații înscrise pe etichetă.

 

Produsele care au făcut obiectul acestui studiu au fost în cantități cuprinse între 125 și 250 de grame.

Click AICI pentru a vedea intregul studiu. 

 

Citește și:

La mulți ani, europeni!

- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel - 021.9615 sau *9615

Whats App - 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

 

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+