Ca prim pas, contactați serviciul pentru clienți al comerciantului - datele de contact sunt în mod normal pe site-ul acestuia. Transmiteți-i că nu s-a conformat legislației europene sau naționale și cereți-i să rezolve problema. Îi puteți reaminti comerciantului ce obligații îi revin, așa cum sunt rezumate pe acest site. Este întotdeauna o idee bună să vă susțineți reclamația cu dovezi (facturi, contract etc.). Dacă această abordare nu funcționează, luați în considerare alte căi.
Impozitul pe venit în străinătate
Dacă nu poate soluționa direct problema dumneavoastră, comerciantul trebuie să vă informeze cu privire la acțiunile pe care le puteți întreprinde ulterior:
De obicei, organizațiile consumatorilor din țara dumneavoastră pot:
Dacă aveți probleme cu un furnizor de servicii, puteți contacta și autoritățile naționale de reglementare. Fiecare sector are propriile sale autorități naționale de reglementare, dar responsabilitățile lor pot varia de la o țară la alta. Multe autorități de reglementare au proceduri specifice pentru prestatorii de servicii din sectorul lor și pot soluționa litigiile în mod corect și rapid.
Aflați mai multe despre:
Dacă întâmpinați probleme când cumpărați produse și servicii din altă țară din UE, din Norvegia sauIslanda, contactați unul din Centrele europene ale consumatorilor . Rolul acestora este:
Care este cantitatea reală de sare din crenvurștii pe care îi consumi ?
Centrele europene ale consumatorilor vă pot ajuta gratuit în cazul în care:
Chiar dacă ați contactat comerciantul sau Centrul european al consumatorilor, așa cum s-a descris mai sus, puteți introduce o acțiune în justiție într-o etapă ulterioară.
Sursa: Europa.eu
- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!
Nr. de tel - 021.9615 sau *9615
Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal