Translate this page RO

Select language
InfoCons

Solicitări de transfer de bani

Escrocheriile ce implică transferul de bani sunt în creştere. Fiţi foarte precaut în momentul în care cineva vă oferă bani pentru a-i ajuta să îşi transfere fondurile. Odată ce aţi trimis bani cuiva poate fi foarte dificil, dacă nu chiar imposibil să îi recuperaţi.

La ce să fim atenţi!

Escrocheria Nigeriană este destul de răspândită. Deşi o mulţime dintre aceste escrocherii sunt originare din Nigeria, escrocherii similare sunt realizate de către fraudatori peste tot în lume (mai ales în alte părţi ale Africii de Vest şi în Asia). Aceste escrocherii au început din ce în ce mai des să fie denumite „fraudă prin plata în avans".
În cadrul escrocheriei nigeriene clasice primiţi un e-mail sau o scrisoare de la un fraudator prin care vi se cere ajutorul în vederea transferării unei sume mari de bani în străinătate. Pe urmă, vi se oferă o parte din bani dacă sunteţi de acord să le oferiţi datele contului dumneavoastră bancar pentru a-i ajuta să transfere banii. Mai apoi, vi se va solicita achitarea a tot felul de taxe şi comisioane înainte de a primi „câştigul". Nu vi se vor trimite niciodată banii şi veţi pierde comisioanele pe care le-aţi achitat.
Un alt tip de escrocherie este escrocheria prin e-mail, care pare a fi trimis din partea unui avocat sau reprezentant al băncii, în care sunteţi anunţat că o rudă îndepărtată de-a dumneavoastră a decedat şi v-a lăsat o moştenire uriaşă. Escrocii pot relata poveşti ce par atât de autentice încât puteţi fi păcălit să le oferiţi documente personale şi date cu privire la contul bancar astfel încât să puteţi confirma identitatea acestora şi să vă revendicaţi moştenirea. Este mai mult decât probabil ca „moştenirea" să fie inexistentă şi, pe lângă faptul că pierdeţi banii pe care i-aţi achitat fraudatorului pentru taxe şi comisioane riscaţi, de asemenea, să vă fie furată identitatea.

Dacă deţineţi o afacere de vânzare produse şi servicii online sau prin mica publicitate în ziare, puteţi fi ţinta unei escrocherii prin plată excesivă. Drept răspuns la anunţul dumneavoastră puteţi primi o ofertă generoasă din partea unui potenţial client şi să o acceptaţi. Primiţi plata prin cec sau ordin de plată, însă suma primită depăşeşte preţul convenit. Cumpărătorul vă poate spune că suma în exces a fost pur şi simplu o greşeală sau aceştia pot inventa o scuză, de exemplu pot pretinde că bani suplimentari sunt pentru a acoperi costurile de livrare. Dacă vi se solicită să returnaţi suma de bani în exces, prin transfer bancar, este cazul să fiţi suspicios. Fraudatorul speră că veţi returna suma în exces înainte de a descoperi că cecul este refuzat din cauza fondurilor insuficiente sau că ordinul de plată a fost fals. Veţi pierde atât banii pe care i-aţi transferat cât şi articolul, dacă l-aţi expediat deja.

Reţineţi 
Dacă sunteţi abordat de către cineva care vă solicită să transferaţi bani, asiguraţi-vă că sursa este legitimă.

Atenţie 
Nu trimiteţi niciodată bani şi nu oferiţi date cu privire la cardul de credit sau contul bancar online nici unei persoane necunoscute sau în care nu aveţi încredere.

Gândiţi-vă
Nu acceptaţi un cec sau un ordin de plată pentru bunuri, dacă valoarea acestuia depăşeşte suma convenită. Trimiteţi-l înapoi şi solicitaţi cumpărătorului să vă achite suma convenită înainte de a livra bunurile sau serviciile.

Cercetaţi 
Examinaţi informaţiile disponibile despre excrocheriile prin transfer de bani pentru a ştii cum să vă protejaţi.

Întrebaţi-vă
Este într-adevăr sigur să transferaţi bani unei persoane necunoscute?

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+