Începând de Luni, 26 Octombrie 2015, persoanele cu dizabilităti de auz si de vorbire vor avea acces la Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgentă prin serviciul de SMS 113. Toate informațiile referitoare la acest nou serviciu vor fi disponibile pe www.112.ro începând cu data de 26.10.2015.
De asemenea, tot de luni, prin intermediul acestui site se va putea accesa și aplicația (formularul electronic) de înregistrare și vor putea fi identificate locurile și programul de funcționare al birourilor temporare de asistență la înregistrare din fiecare județ.
Persoanele cu dizabilități de auz și/sau vorbire vor putea să folosească gratuit numărul unic 113 pentru SMS-urile asociate apelurilor de urgență. Acestea vor putea să folosească numarul 113 doar după o înregistrare prealabilă a propriului număr de telefon în baza de date a Sistemului pentru apeluri de urgență.
Aveţi posibilitatea să vă înregistraţi în trei moduri:
Documente necesare înregistrării:
Dacă toate condiţiile obligatorii au fost îndeplinite, iar datele şi documentele transmise sunt corecte şi complete, veţi primi un SMS de confirmare la numărul de telefon declarat în cererea de înregistrare. Din acest moment puteţi apela 112 în orice situaţie de urgenţă.
Constituie contravenţii apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numărul 113, faptele fiind sancţionate cu amendă de la 500 la 1000 de. Aceeași sancțiune se va aplica și pentru SMS-urile care aduc injurii operatorilor.
De administrarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență se ocupă Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).
InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal