Translate this page RO

Select language
InfoCons

Sfaturi pentru consumatori la achiziția de băuturi răcoritoare și ape minerale

- Acordaţi o atenţie deosebită asupra modului de prezentare a ambalajului, asupra etanşeităţii recipientelor; 
- Acordaţi atenţie condiţiilor de depozitare atât în magazinul de desfacere, cât şi la domiciliu, atunci când producătorul impune condiţii în acest sens; 
- Citiţi cu atenţie înscrisurile de pe etichete şi cumpăraţi numai acel produs care corespunde preferinţelor şi necesităţilor dumneavoastră:
 
 
- gradul de mineralizare (înscris pe etichetă, în cazul apelor minerale naturale sub forma reziduului sec total), în special atunci când există restricţii medicale sau suferiţi de anumite boli;
- nu confundaţi termenii „minerală” cu „carbogazosă”; în general, apele minerale naturale au un conţinut de săruri minerale diferit de cel al apei potabile din reţea;
- aveţi în vedere faptul că apele cu conţinut de dioxid de carbon au un pH mai mic (aciditate sporită);
- aveţi în vedere că apele cu un conţinut de fluor mai mare de 1,5 mg/l nu sunt recomandate consumului regulat al sugarilor şi copiilor sub 7 ani;
- ţineţi seama de faptul că numai apa necarbogazoasă (plată) şi cu o mineralizare de maximum 500 mg/l („oligominerală” sau „slab mineralizată”) poate fi folosită la prepararea hranei sugarilor; 
- Refuzaţi produsele care prezintă data durabilităţii minimale modificată sau depăşită;
- La cumpărarea produselor alimentare solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriţi să reclamaţi calitatea/siguranţa unui produs.
- Acordati o atenție deosebită când cumpărați sucuri, nectaruri din fructe și băuturi răcoritoare asupra modului de prezentare a ambalajului, asupra etanșeității recipientelor; în cazul în care ambalajul este bombat însemnă că a început procesul de fermentare;
 
 
- În cazul  sucurilor si nectarurilor din fructe, odată deschise ambalajele, implică consumul lor într-un timp relativ scurt, iar ambalajele deschise vor fi păstrare în condiții de refrigerare (în frigider, nu în congelator);
- Cititi cu atenție înscrisurile de pe etichete și cumpărați numai acel produs care corespunde preferințelor și necesităților dumneavoastră.
 
Sursa: ANPC
 
 

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel - 021.9615 sau *9615

Whats App - 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

 
 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+