Navighezi în versiunea veche InfoCons.
This is default text for notification bar

Translate this page RO

Select language
InfoCons

Sfaturi pentru alegerea ofertei de internet

Cea mai bună ofertă este cea care răspunde cel mai bine necesităţilor tale. De aceea, ar trebui să te gândeşti mai întâi pentru ce vrei să foloseşti conexiunea la internet, luând în calcul următoarele:

  • Cât de mult timp petreci online?

Citește și:

Știați că îndemnurile directe adresate copiilor reprezintă o practică comercială interzisă?

  • Pentru ce intenţionezi să utilizezi internetul: doar pentru email-uri sau şi pentru a transfera fişiere mari?
  • Vrei să vezi filme sau să joci jocuri online?
  • Vrei internet pe care să-l poţi folosi oriunde te-ai afla (pentru telefon sau laptop)?
  • Vrei să conectezi mai multe calculatoare la internet?
  • Câţi furnizori oferă servicii în zona unde locuieşti?
  • Cât eşti dispus să plăteşti?

Citește și:

Marca Increderii simbol al increderii consumatorului

În funcţie de răspunsurile tale la aceste întrebări, ai de ales între internet mobil, fix sau ambele, dar şi între mai mulţi furnizori. 

Totodată, înainte de a te decide asupra unei oferte sau asupra unui furnizor de internet informează-te despre următoarele lucruri:

  • dacă serviciul este disponibil în zona ta, în cazul internetului fix;
  • gradul de acoperire, în cazul conexiunilor mobile; Notă! Verifică hărţile de acoperire de pe site-urile furnizorilor, dar ia în calcul că acestea reflectă acoperirea din exteriorul clădirilor şi valorile sunt orientative, nefiind garantate. Unii furnizori oferă posibilitatea testării serviciului pentru o perioadă de probă. Profită de această facilitate pentru a verifica acoperirea şi calitatea serviciului. Dacă furnizorul nu oferă acest serviciu, poţi opta la început pentru o cartelă preplătită.
  • caracteristicile tehnice ale serviciului (de exemplu, dacă se oferă o viteză minimă garantată); 
  • termenul de instalare/activare a serviciului;

Citește și:

Știţi ce reprezintă „Agenți de afânare”?

  • cum poţi anunţa o defecţiune şi în ce termen se remediază;
  • la ce despăgubiri ai dreptul dacă furnizorul nu respectă anumite clauze contractuale;
  • perioada minimă pentru care te angajezi să nu renunţi la contract;
  • taxele pe care ar trebui să le plăteşti dacă renunţi la contract înainte de termen; 
  • tarifele: tariful de conectare/instalare, tariful abonamentului lunar şi dacă acesta este condiţionat de achiziţionarea unui pachet de servicii, tariful pentru utilizarea/închirierea unor echipamente adiţionale (dacă este cazul), tarifele în roaming;
  • în cazul internetului mobil, dacă ai de ales între mai multe planuri tarifare cu trafic inclus, verifică destinaţia traficului inclus (naţional sau doar pentru anumite site-uri), intervalul orar în care este disponibil  şi dacă traficul suplimentar este tarifat sau se aplică o reducere a vitezei în situaţia depăşirii traficului inclus;

Citește și:

Reguli de prevenire a incendiilor - Mijloacele de încălzire

  • unitatea minimă de taxare a traficului (de exemplu, 1 KB, 10 KB, 1 MB etc.);
  • dacă şi în ce condiţii furnizorul poate bloca sau tarifa suplimentar accesul la anumite aplicaţii (de tip VoIP, file-sharing etc.); 
  • ce posibilităţi există pentru conectarea mai multor calculatoare pe aceeaşi conexiune;
  • condiţiile de suspendare, respectiv reconectare a serviciului în caz de suspendare, precum şi tarifele aplicabile.

 Sursa: ANCOM

 

Citește și:

- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel - 021.9615 sau *9615.

Whats App - 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Instagram