Pentru a menține proprietățile fructelor de mare, încercați să le țineți separat în coșul de cumpărături sau în pungi față de alte produse. Luați fructele de mare ultimele, și păstrați-le într-o ladă frigorifică în cazul în care nu puteți ajunge în mai puțin de 2 ore acasă, iar temperatura depășește 32 de grade Celsius.
Odată ajunși acasă, trebuie să țineți peștele sau fructele de mare crude într-o cutie pentru depozitarea alimentelor sau să le împachetați foarte bine, pentru a vă asigura că nu vor contamina și nu vor fi contaminate de alte produse, și să le puneți în congelator. (Este recomandat să faceți la fel și pentru carnea crudă.)
Există o legătură între zahăr și cancer?
Este de notat faptul că peștele slab își va păstra proprietățile timp de 6-8 luni, dacă este ținut la congelator, în timp ce peștele gras, precum somonul, le va păstra pentru mai puțin (2-3 luni). În cazul în care vă grăbiți, pentru a decongela peștele, îl puteți lăsa într-o pungă de plastic închisă, sub un jet de apă rece.
Asigurați-vă că folosiți un alt tocător pentru prepararea fructelor de mare și a peștelui, și spălați-l apoi cu apă caldă și cu săpun.
O temperatură de aproximativ 63 de grade Celsius este considerată ideală pentru gătirea fructelor de mare sau a peștelui, iar dacă aveți un termometru pentru mâncare, îl puteți folosi pentru a verifica respectarea acestei temperaturi. De asemenea, această temperatură scade considerabil riscul contaminării produsului. Dacă nu aveți un termometru, vă puteți ghida după culoarea pe care o capătă carnea; aceasta trebuie să fie opacă, și să poată fi ușor de pătruns cu o furculiță. În cazul crabilor, homarilor și a creveților, așteptați până când carnea devine opacă și are un aspect perlat. Scoicile și moluștele se gătesc până când li se deschide carapacea.
Sursa: consumerreports.org
- Știi câte E-uri găsim într-un sandviș?
- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!
Nr. de tel - 021.9615 sau *9615
Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal