Navighezi în versiunea veche InfoCons.
This is default text for notification bar

Translate this page RO

Select language
InfoCons

Puncte de contact privind dreptul la asistenţă medicală planificată

1. Puncte naţionale de contact

Fiecare ţară din UE deţine cel puţin un punct naţional de contact (în unele există şi puncte regionale sau locale de contact).

În ţara de origine

Punctul naţional de contact vă poate oferi informaţii despre dreptul la asistenţă medicală în alte ţări din UE, inclusiv detalii despre:

  • dreptul de a beneficia de acoperirea totală sau parţială a costurilor
  • tipurile de tratamente pentru care se fac rambursări şi cuantumul rambursărilor
  • cazurile în care este nevoie de autorizare prealabilă şi înaintarea unei cereri de autorizare prealabilă
  • căile de apel disponibile dacă drepturile nu vă sunt respectate.

În ţara în care doriţi să urmaţi tratamentul

Punctul naţional de contact vă poate oferi informaţii despre:

  • sistemul de sănătate din ţara respectivă, inclusiv detalii despre garantarea calităţii şi siguranţei:
    • cine elaborează standardele şi ce acoperă acestea
    • cine monitorizează respectarea lor
    • ce se întâmplă când furnizorii de servicii medicale nu aplică standardele
  • dacă un furnizor este înregistrat şi autorizat să ofere anumite tratamente şi ce sistem de calitate şi siguranţă este valabil în cazul furnizorului respectiv
  • ce drepturi au pacienţii în ţara respectivă şi ce opţiuni aveţi la dispoziţie dacă lucrurile nu merg cum ar trebui sau nu sunteţi mulţumit de tratamentul primit.

2. Furnizorii de servicii medicale

Furnizorii de servicii medicale trebuie să vă ofere informaţii despre:

  • toate aspectele relevante pentru a lua o decizie în cunoştinţă de cauză (diferite opţiuni de tratament, calitate şi siguranţă, statutul autorizării/înregistrării)
  • costul tratamentului (mai întâi o estimare, iar ulterior o factură clară pentru a facilita rambursarea)
  • asigurarea de răspundere civilă pe care o deţin sau echivalentul acesteia
  • diferitele opţiuni de plată (acolo unde este cazul).

 Sursa : Europa.eu

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Instagram