Translate this page RO

Select language
InfoCons

Protecția datelor și a vieții private în mediul on-line

Normele UE vă garantează că datele dumneavoastră cu caracter personal sunt protejate ori de câte ori este nevoie de colectarea lor – de exemplu, când faceți cumpărături on-line, când vă depuneți candidatura pentru un loc de muncă sau când solicitați un credit. Aceste norme se aplică atât companiilor și organizațiilor (publice și private) din UE, cât și celor din afara UE care oferă bunuri sau servicii în UE, cum ar fi Facebook sau Amazon, ori de câte ori aceste companii solicită sau reutilizează datele cu caracter personal ale cetățenilor din UE.

Drepturile dumneavoastră în materie de protecție a datelor trebuie să fie respectate, indiferent de modul în care sunt colectate – on-line, într-un sistem computerizat sau pe hârtie, într-un fișier structurat.

Citește și:

Recunoaşterea diplomelor

Când este permisă prelucrarea datelor?

Normele UE referitoare la protecția datelor, incluse în așa-numitul Regulament general al UE privind protecția datelor (RGPD), descriu diversele situații în care o companie sau organizație are permisiunea de a colecta sau reutiliza informațiile dumneavoastră cu caracter personal:

  • compania/organizația are un contract cu dumneavoastră – de exemplu, un contract de furnizare de bunuri sau servicii (când cumpărați ceva on-line) sau un contract de angajare
  • compania/organizația are obligația legală de a procesa date cu caracter personal – de exemplu, când angajatorul furnizează informații despre salariul dumneavoastră lunar autorității pentru securitate socială, astfel încât să beneficiați de sistemul de asigurări sociale
  • procesarea datelor cu caracter personal este în interesul dumneavoastră vital – de exemplu, când acest lucru este necesar pentru a vă proteja viața
  • îndeplinirea unei sarcini publice – în special în ceea ce privește atribuțiile administrațiilor publice (școli, spitale, municipalități)
  • existența unui interes legitim – de exemplu, când banca utilizează informațiile dumneavoastră cu caracter personal pentru a verifica dacă sunteți eligibil pentru un cont de economii cu o rată a dobânzii mai mare

În orice alte situații, compania sau organizația trebuie să vă ceară acordul (consimțământul) înainte de a putea colecta sau reutiliza datele dumneavoastră cu caracter personal.

Sursa: Europa.eu

 

 

 

 

 

 

 

Citește și:

- 10 lucruri despre achizițiile online

- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons Asigurări pentru Android și IOS!

- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine! Ne puteți contacta la:

Nr. de tel - 021.9615 sau *9615.

Whats App - 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

 

 

 

 

 

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+