Translate this page RO

Select language
InfoCons

Pierderea alimentelor și risipa alimentară

Reducerea pierderilor și a deșeurilor alimentare


Foametea la nivel Mondial este în creștere; cu toate acestea, aproximativ 1/3 din toate produsele alimentare produse la nivel mondial se pierd sau se risipesc. Cu toții avem un rol de jucat în reducerea pierderilor și a deșeurilor de alimente, nu numai de dragul alimentelor, ci și pentru resursele care intră în acesta.

Organizația pentru Alimentație și Agricultură face parteneriat cu guvernele, organizațiile internaționale, sectorul privat și societatea civilă pentru a sensibiliza problemele și pentru a implementa acțiuni pentru a aborda rădăcina problemei. De asemenea, aceasta lucrează cu guvernele pentru a dezvolta politici de reducere a pierderilor și deșeurilor alimentare.

În 2011, Organizația pentru Alimentație și Agricultură a prezentat estimarea că aproximativ 1/3 din produsele alimentare din lume au fost pierdute sau pierdute în fiecare an. De atunci, s-au schimbat multe în percepția globală a problemei.

 

Pierderea și risipa de alimente au devenit într-adevăr o problemă de mare îngrijorare a publicului. Agenda 2030 pentru dezvoltare durabilă reflectă creșterea conștientizării globale a problemei. Obiectivul 12.3 al Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă prevede reducerea la jumătate a deșeurilor alimentare globale pe cap de locuitor la nivel de retail și consumatori până în 2030, precum și reducerea pierderilor de produse alimentare de-a lungul lanțurilor de producție și aprovizionare.

Pierderea alimentelor reprezintă scăderea cantității sau calității alimentelor rezultate din deciziile și acțiunile furnizorilor de produse alimentare din lanț, cu excepția comercianților cu amănuntul, a furnizorilor de servicii alimentare și a consumatorilor.

 

Aceasta se referă la orice aliment care este aruncat, incinerat sau aruncat în alt mod de-a lungul lanțului de aprovizionare cu produse alimentare de la recolta / sacrificarea / capturarea până la, cu excepția nivelului de vânzare cu amănuntul, și nu reintră în nicio altă utilizare productivă, cum ar fi ca furaj sau sămânță.

 

Pierderea de produse alimentare, după cum a raportat Organizația pentru Alimentație și Agricultură, apare de la post-recoltare până la nivelul de vânzare cu amănuntul.

Deșeurile alimentare se referă la scăderea cantității sau a calității alimentelor rezultate din deciziile și acțiunile comercianților, furnizorilor de servicii alimentare și consumatori. Mâncarea este irosită în mai multe moduri:

-         Produsele proaspete care se abat de la ceea ce este considerat optim, de exemplu în ceea ce privește forma, dimensiunea și culoarea, sunt adesea eliminate din lanțul de aprovizionare în timpul operațiunilor de sortare.

-         Cantitățile mari de alimente comestibile sănătoase sunt adesea neutilizate sau rămase și aruncate din bucătăriile casnice și din unitățile alimentare.

O reducere a pierderilor și a deșeurilor alimentare ar duce la o utilizare mai eficientă a terenului și la o gestionare mai bună a resurselor de apă, cu impacturi pozitive asupra schimbărilor climatice și a mijloacelor de trai.

Sursa: Organizația pentru Alimentație și Agricultură a Națiunilor Unite

 

Respect mancarii !!!

 

 

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+