Translate this page RO

Select language
InfoCons

Pachete turistice

Pachetul turistic este o combinație de servicii pentru o vacanță sau o călătorie care

  • durează mai mult de 24 de ore sau
  • include o noapte de cazare.

Citește și:

UE propune o soluție pentru funcționarea organului de apel

În cazul în care este prestabilit, pachetul trebuie să includă cel puțin 2 dintre următoarele servicii:

  • transport
  • cazare
  • alte servicii care reprezintă o parte importantă a pachetului (de exemplu, acces la pârtia de schi pe durata vacanței, organizarea de circuite turistice)

și să fie vândut la un preț forfetar, ceea ce înseamnă că prețul trebuie să acopere toate serviciile.

Citește și:

Fii informat ! Călătorii și cumpărături în minivacanță !

Normele privind pachetele turistice se aplică și în cazurile în care componentele pachetului sunt facturate separat.

Întrebați operatorul sau agentul de turism dacă există norme naționale referitoare la călătorii care durează mai puțin de 24 de ore sau nu includ o noapte de cazare.

În baza normelor UE beneficiați de anumite drepturi atât în momentul în care faceți rezervarea, cât și pe durata călătoriei. Aceste norme prevăd, printre altele, că:

  • Aveți dreptul de a primi informații clare și corecte despre toate aspectele călătoriei, înainte de semnarea contractului (inclusiv informații despre asigurări opționale, pașapoarte, vize, formalități medicale).
  • Cel puțin una dintre părți răspunde de pachetul turistic în integralitatea sa, chiar dacă serviciile incluse sunt furnizate de companii diferite. În funcție de țara dumneavoastră, poate fi vorba despre organizator (operatorul de turism), comerciantul cu amănuntul (agenția de turism) sau ambele părți. Trebuie să vi se furnizeze datele de contact ale părții responsabile pentru a le putea folosi dacă doriți să înaintați o plângere pe durata vacanței sau să solicitați despăgubiri când ajungeți acasă.

Citește și:

Știți ce reprezintă acidifianții?

  • Dacă întâmpinați dificultăți, aveți dreptul la asistență. Prin urmare, trebuie să vi se comunice un număr de urgență la care să puteți contacta operatorul sau agenția de turism.
  • Dacă organizatorul/comerciantul cu amănuntul dă faliment, există garanții că vă veți primi banii înapoi și că veți fi repatriat, în cazul în care v-ați început deja călătoria. Detaliile practice depind de normele naționale și de organismul prin intermediul căruia organizatorul/comerciantul cu amănuntul a stabilit această protecție.
  • Dacă nu puteți merge în vacanța pentru care ați făcut rezervare puteți transfera pachetul turistic către altcineva. Cu toate acestea, s-ar putea să trebuiască să plătiți un cost suplimentar care rezultă în urma acestui transfer.
  • Prețul prevăzut de contract poate fi majorat doar în anumite condiții (de ex. creșterea costurilor de transport, taxe percepute de părți terțe, comisioane de schimb valutar) și cel târziu cu 20 de zile înainte de începerea călătoriei.

Citește și:

Universitatea din Iași, ieri și azi - o9atitudine pentru cultură!

  • Dacă organizatorul/comerciantul cu amănuntul modifică în mod semnificativ conținutul pachetului(inclusiv prețul) și vă hotărâți să anulați vacanța din acest motiv, aveți dreptul să primiți banii înapoi sau să optați pentru un pachet alternativ. Același lucru este valabil și când organizatorul anulează vacanța. În unele cazuri, puteți avea dreptul la despăgubiri.

Aceste norme NU sunt aplicabile în cazul în care vă planificați singuri vacanța, cumpărând diverse componente de la comercianți cu amănuntul sau de pe site-uri care nu sunt conectate în niciun fel.

Dacă lucrurile nu se desfășoară conform așteptărilor, din motive care nu vi se pot reproșa dumneavoastră (de exemplu, dacă un circuit este anulat sau hotelul nu corespunde descrierii din broșură), contactați, în cel mai scurt timp posibil:

  •   organizatorul sau, dacă este cazul,
  •   reprezentantul local.

Citește și:

Ce reprezintă Legea nr. 260/2008?

Aceștia ar trebui să ia imediat măsuri pentru a remedia situația.

Dacă problema persistă, colectați cât mai multe dovezi (de exemplu, fotografii) și depuneți o plângere când ajungeți acasă.

În funcție de țara din care proveniți, agenția de voiaj de la care ați cumpărat pachetul de servicii turistice ar putea fi și primul punct de contact. În unele țări trebuie să respectați anumite termene-limită dacă doriți să depuneți o plângere.

În cazul în care nu obțineți niciun rezultat pe această cale, cereți sprijinul Centrului european pentru consumatori (ECC-Net ). Acesta vă poate ajuta mai ales atunci când organizatorul vacanței este stabilit într-o altă țară din UE.

 Sursa: Europa.eu

 

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel - 021.9615 sau *9615

Whats App - 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+