La data de 30 ianuarie, în cadrul unei ședințe dedicate infecției coronavirus, experții Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) au declarat situația actuală drept o urgență internațională de sănătate publică (eng. public health emergency of international concern- PHEIC). Această decizie a venit în urma diseminării virusului la nivel internațional.
Acest lucru presupune implementarea unor reguli temporare în abordarea și controlul infecțiilor.
Printre aceste măsuri se regăsesc: accelerarea dezvoltării de tratamente, vaccinuri și metode de diagnostic, combaterea știrilor false, abordarea situației de către autorități într-o manieră solidară și cooperantă.
Cu toate că majoritatea cazurilor de infecție sunt în China, virusul se răspândește rapid, în Europa înregistrându-se 25 de cazuri la momentul actual. Pentru a împiedica această răspândire la nivel European și pentru a facilita procesul de tratare, Centrul European de Prevenire și Control al Bolilor a propus un model de management al persoanelor intrate în contact cu virusul.
Contactul direct sau metoda de expunere care prezintă cel mai înalt risc de infecție se întâlnește în următoarele cazuri:
Imediat după ce un caz de infectare este confirmat, trebuie identificat și clasificat modul prin care persoana respectivă a intrat în contact cu virusul. În funcție de tipul expunerii și de gravitatea acesteia:
Monitorizarea se va face pentru cel puțin 14 zile de la ultimul contact cu un individ infectat.
Dacă persoana urmărită prezintă febră sau manifestări respiratorii în această perioadă atunci aceasta va trebui să se izoleze și să apeleze de urgență la personalul medical autorizat. Ulterior vor fi realizate teste de laborator pentru a confirma prezența virusului în organism.
Pentru evitarea infectării, Organizația Mondială a Sănătății a propus luarea unor metode de precauție simple, aplicabile în cazul majorității infecțiilor virale:
Sursa: raportuldegarda.ro
- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!
Nr. de tel - 021.9615 sau *9615.
Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal