În baza actualei legislații UE, în cazul în care produsul cumpărat este defectuos sau nu corespunde descrierii realizate de comerciant, vânzătorul trebuie să înlocuiască produsul, să repare defectul, să reduca prețul sau să returneze banii cumpărătorului.
Este sucul de fructe mai sănătos decât băutura carbogazoasă?
Se consideră că produsele sunt în conformitate cu acțiunea de vânzare-cumpărare dacă:
Actualizarea situației privind evoluția Pestei Porcine Africane
Consumatorul poate solicita o reducere a prețului sau rezoluțiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
În baza legislatiei UE, consumatorul are dreptul la o garanție de 2 ani.
Avantajele și dezavantajele cardurilor de cumpărături
Această garanție este un drept minim. Normele naționale din anumite țări din UE pot oferi protecție suplimentară.
Sursa: Europa.eu
- Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?
- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!
Nr. de tel - 021.9615 sau *9615
Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal