Translate this page RO

Select language
InfoCons

In ce conditii se incheie contractele de telefonie, internet sau televiziune initiate printr-un apel telefonic

Pași pentru încheierea unui contract la distanță în urma unui apel telefonic:

 

Pasul 1: În cadrul convorbirii telefonice, furnizorul are obligația de a oferi inițial o serie de informații minime cu privire la ofertă:

ü  identitatea furnizorului;

ü  principalele caracteristici ale serviciilor și produselor care urmează să fie contractate;

ü  prețul total al serviciilor și produselor: valoarea planului tarifar; beneficiile incluse și valabilitatea acestora; extraopțiunile ce urmează să fie activate și valoarea acestora, tarifele aplicate după consumul resurselor incluse, costurile de transport pentru primirea și eventual returnarea produsului, dacă este cazul;

ü  condițiile, termenele și procedura de exercitare a dreptului de retragere, precum și informații referitoare la formularul de retragere;

ü  durata contractului, condițiile de încetare și penalitățile aplicabile, dacă este cazul.

 

Pasul 2: După prezentarea telefonică a ofertei, furnizorul trebuie să transmită utilizatorului toate informațiile referitoare la aceasta pe un suport durabil (hârtie, e-mail, fax).

Pasul 3: Dacă este de acord cu oferta primită, utilizatorul trebuie să transmită consimțământul pentru aceasta fie prin semnarea olografă a ofertei și returnarea acesteia către furnizor (dacă o primeste pe hârtie), fie printr-o confirmare transmisă furnizorului pe un suport durabil ( e-mail, fax).

 

 

 

Atenție!!!

Doar acceptarea telefonică de către utilizator a ofertei prezentate inițial de furnizor nu presupune încheierea unui contract la distanță. Contractul se consideră încheiat la data la care a fost semnată oferta sau la care a fost transmis consimțământul scris, pe suport durabil, către furnizor.

Dreptul de retragere dintr-un contract la distanță

Chiar și după încheierea contractului la distanță, utilizatorul are dreptul să se răzgândească și să se retragă dintr-un contract la distanță, fără a invoca vreun motiv, în termen de 14 zile de la data încheierii contractului respectiv.

Dacă scopul principal al contractului este achiziționarea unui echipament (telefon, tabletă, PC etc.), termenul de 14 zile se calculează de la data primirii produsului.

De regulă, serviciile contractate la distanță vor fi furnizate după expirarea perioadei de retragere de 14 zile. Dacă un utilizator vrea ca serviciul să îi fie furnizat înainte de expirarea perioadei de retragere de 14 zile, trebuie să facă o cerere expresă în acest sens. Furnizorul trebuie să îl informeze despre această posibilitate, precum și despre faptul că trebuie să solicite acest lucru în mod expres.

 

 

Sursa : ANCOM

 

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Instagram