Translate this page RO

Select language
InfoCons

Drepturile călătorilor cu mobilitate redusă

Transport aerian

Chiar dacă aveţi probleme de mobilitate puteţi călători cu avionul, ca şi ceilalţi pasageri.

Aveţi dreptul la asistenţă gratuită, la decolare, la aterizare, pe durata zborului, în aeroporturi.

Citește și:

Actualizarea situației privind evoluția Pestei Porcine Africane

Pentru a beneficia de cele mai bune servicii de asistenţă, contactaţi compania aeriană, vânzătorul de bilete sau operatorul de turism, cu cel puţin 48 de ore înainte de călătorie şi precizaţi tipul de asistenţă de care aveţi nevoie. Veți putea primi și informații cu privire la utilizarea scaunului cu rotile sau a dispozitivului cu ajutorul căruia vă deplasați și, dacă este cazul, la bateriile acestuia.

Operatorii nu vă pot refuza îmbarcarea pe motiv de mobilitate redusă, decât în cazul în care aeronava este prea mică, există preocupări legate de securitate sau compania nu vă poate asigura transportul din motive de siguranță.

În schimb, companiile aeriene nu sunt obligate să vă ajute să luaţi masa sau să vă luaţi medicamentele pe durata zborului. Dacă aveţi nevoie de astfel de sprijin, de exemplu pe durata unui zbor mai lung, operatorul vă poate cere să dispuneţi de un însoţitor.

Dacă nu primiţi asistenţa la care aveţi dreptul, semnalaţi acest aspect autorităţilor aeroportuare sau companiei aeriane.

Citește și:

ANCOM revizuiește procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal

În situaţia în care răspunsul primit nu este satisfăcător, contactaţi organismul naţional competente din ţara în care a intervenit incidentul.

Orientări pentru persoanele cu mobilitate redusă care călătoresc cu avionul

Transport feroviar

Chiar dacă aveţi probleme de mobilitate puteţi călători cu trenul, ca şi ceilalţi pasageri. De asemenea, compania feroviară trebuie să vă faciliteze accesul la informaţii privind accesibilitatea trenurilor.

Aveţi dreptul la asistenţă gratuită, la urcarea şi la coborârea din tren, la schimbarea trenurilor, pe durata călătoriei şi în gări.

Pentru a beneficia de cele mai bune servicii de asistenţă, contactaţi compania feroviară, vânzătorul de bilete sau operatorul de turism, cu cel puţin 48 de ore înainte de călătorie şi precizaţi tipul de asistenţă de care aveţi nevoie.

Citește și:

Păstrați alimentele în siguranță ??!!

Nu vi se poate refuza îmbarcarea pe motiv de mobilitate redusă, decât dacă acest lucru este strict necesar pentru respectarea regulilor de acces ale companiei.

Dacă nu primiţi asistenţa la care aveţi dreptul, semnalaţi acest aspect autorităţilor feroviare sau companiei responsabile.

În situaţia în care răspunsul primit nu este satisfăcător, contactaţi organismul naţional competent din ţara în care a intervenit incidentul.

Tările din UE pot excepta anumite trenuri de la respectarea acestor cerinţe, respectiv trenurile interne care se deplasează doar pe teritoriul naţional şi trenurile internaţionale care îşi încep sau îşi finalizează călătoria într-o ţară din afara UE.

Pentru informaţii suplimentare pe această temă contactaţi organismele naţionale competente.

Sursa: Europa.eu

 

 

Citește și:

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+