Translate this page RO

Select language
InfoCons

Cum să ai o dietă mai sănătoasă în 2019 (partea a II-a)

Perioada sărbătorilor se apropie de sfârșit, așa că a venit timpul să ne gândim la o dietă mai sănătoasă din nou. Cercetările arată că în această perioadă ne îngrășăm cu doar un kilogram în medie, însă orice greutate pusă este foarte greu de eliminat. Așadar, este posibil să vă doriți să reveniți la greutatea ideală cât mai repede posibil, însă acest lucru nu este ușor. E important să nu vă setați ținte prea mari și să începeți cu câteva ajustări minore în dieta dumneavoastră. Chiar și înlocuirea unor prăjituri cu o bucată de fruct poate realiza o mare diferență. Iată câteva strategii pentru a vă ajuta să vă schimbați dieta într-una sănătoasă:

Stabiliți o zi pe săptămână în care să nu mâncați carne

Un studiu din 2016 a arătat că înlocuirea proteinei animale cu o cantitate echivalentă de proteine provenite din plante duce la un risc mai redus al mortalității, și în special al bolilor de inimă. Așadar puteți să înlocuiți burgerul clasic cu unul vegetarian sau să preparați un chili de fasole care să vă facă să nu duceți lipsa cărnii.

Multe proteine la micul dejun

Cercetările au arătat că un mic dejun bogat în proteine (iaurt sau ouă, de exemplu) ajută la prevenirea creșterii în greutate și conduce la o reducere a numărului de calorii pe care le consumați la masa de seară.

Satisfaceți-vă pofta cu snacks-uri mici

Nu trebuie să renunțați în întregime la dulciuri, puteți să mâncați mai puțin și să vă bucurați de ele la fel de mult. Concentrați-vă pe savoarea și textura dulciurilor pe care doriți să le mâncați, într-o porție mai mică. Astfel, vă veți putea sătura mai rapid și dintr-o cantitate redusă.

Înlocuiți o băutură plină de zaharuri cu apă

Cu toții știm că sucul acidulat nu este cea mai sănătoasă băutură. Un studiu recent arată că înlocuirea unui suc acidulat cu un pahar de apă zilnic poate reduce procentul de calorii reținute de corp și riscul de obezitate cu până la 25%. Trebuie să fiți atenți și la sucul de fructe. Chiar și sucurile cu 100% conținut de fructe pot adăuga multe calorii și zaharuri în dieta dumneavoastră. Este bine să vă limitați la un singur pahar de suc de fructe pe zi. 

Sursa: consumerreports.org.

Citește și:

- Cum să ai o dietă mai sănătoasă în 2019 (partea I)

- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel - 021.9615 sau *9615

Whats App - 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+