Translate this page RO

Select language
InfoCons

Conexiunea la internet

Oriunde v-ați afla în UE trebuie să puteți beneficia, la un preț accesibil, de servicii de comunicații electronice de bună calitate, inclusiv de acces de bază la internet. Trebuie să existe cel puțin un furnizor de internet care să vă poată oferi acest serviciu. Este vorba despre așa-numitul principiu al „serviciilor universale".

Pentru detalii, contactați autoritățile naționale de reglementare din țara dumneavoastră. Acestea vă vor pune în legătură cu furnizorul de servicii universale.

Abonarea la servicii de internet

Furnizorul de internet trebuie să vă ofere informații despre:

  • prețurile, tarifele și taxele aplicabile, inclusiv opțiuni și pachete
  • clauze și condiții standard
  • calitatea serviciului (ex. viteza de descărcare).

Furnizorul de internet trebuie, de asemenea:

  • să vă anunțe, din timp, dacă dorește să modifice contractul (ex. să mărească prețurile)
  • să vă permită să vă retrageți din contract fără a suporta penalități, dacă nu acceptați noile condiții
  • să vă ofere posibilitatea de a încheia contractul pe o perioadă minimă rezonabilă - un contract pe o perioadă inițială care să nu depășească 12 luni; contractele cu durată minimă de peste 2 ani sunt ilegale.

Sprijin special pentru utilizatorii cu dizabilități

Dacă sunteți utilizator cu dizabilități, aveți acces la aceleași servicii și la aceiași furnizori ca marea majoritate a consumatorilor.

De asemenea, puteți beneficia de dispozitive speciale de accesibilitate oferite de furnizor, cum ar fi un software de mărire a caracterelor sau un cititor de ecran, în cazul în care aveți deficiențe de vedere.

Autoritățile naționale de reglementare vă pot oferi mai multe detalii despre aceste drepturi privind accesibilitatea.

Protecția și securitatea datelor

Datele personale ale consumatorilor trebuie protejate în mod corespunzător.

Consumatorii au dreptul:

  • de a fi informați dacă vreo persoană sau întreprindere stochează datele lor personale (site-uri, baze de date, furnizori de servicii etc.)
  • de a primi informații complete și de a li se cere acordul în cazul în care un site dorește să stocheze și să extragă informații din calculatorul lor sau să îi urmărească atunci când sunt pe internet (ex. prin utilizarea modulelor „cookie")
  • de a fi anunțați atunci când datele lor cu caracter personal deținute de un prestator de servicii au fost pierdute, furate sau divulgate, afectându-le astfel dreptul la viață privată
  • de a-și corecta sau șterge datele, dacă acestea sunt incomplete sau incorecte
  • de a nu fi deranjați de publicitate nesolicitată (spam).
  • de a beneficia de confidențialitatea comunicării on-line (de exemplu, e-mailuri)

Sursa: ec.europa.eu

 

Citește și:

- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel - 021.9615 sau *9615

Whats App - 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+