Navighezi în versiunea veche InfoCons.
This is default text for notification bar

Translate this page RO

Select language
InfoCons

Cerințe obligatorii pentru moteluri cu trei stele

Conform definițiilor și criteriilor minime obligatorii privind clasificarea structurii de primire turistice cu funcţie de cazare de tipul motel 3* trebuie să îndeplinească urmăroarele cerințe:

Din punct de vedere al stării generale a clădirii:

  • Să fie afișat firma luminoasă sau iluminată cu tipul, denumirea unității și însemnul distinctiv reprezentând categoria unității;
  • Existența unui parcaj auto în folosința structurii  de primire cu un număr de locuri de parcare minim 100% din numărul spațiilor de cazare cu locuri delimitate de parcare și dotat cu coșuri de gunoi;
  • Să fie prevăzut cu rampă de acces al cărucioarelor pentru persoane cu disabilități locomotorii.

Din punct de vedere al organizării spațiilor și serviciilor aferente:

  • Minim 5 spații de cazare;
  • Program recepționer 24 ore;
  • Existența unui serviciul de securitate și pază;
  • Motelul trebuie să dețină un spațiu pentru administrație.

Din punct de vedere al instalațiilor:

  • Spațiile trebuie să fie izolate fonic;
  • Existența minima a unei sursei principale privind iluminatul public;
  • Existența unei surce individuale pentru fiecare loc (veioză sau aplică);

Din punct de vederea al suprafeței minimă din cameră fără grup sanitar:

  • Pentru cameră cu 1 loc, suprafața minimă 12 mp;
  • Pentru cameră cu 2 locuri, suprafața minimă 12 mp;
  • Pentru salonul din apartament, suprafața minimă 14 mp;
  • Pentru dormitorul din apartament/garsonieră, suprafața minima 14 mp;
  • Suprafața minimă a camerei de baie 3,5 mp;
  • Înălțimea minima a spațiilor de cazare 2,7m;
  • Culoarele și scările principale vor avea lățimea minimă de 1,40 m.

Din punct de vedere al numărului maxim de locuri dintr-o cameră și numărului maxim de locuri pentru un dormitor din apartament sau din garsonieră este de 2.

Din punct de vederea al dotării grupurilor sanitare:

  • Pentru grupurile sanitare din incinta unei camera trebuie să dispună de următoarele:
    • Oglindă;
    • Coș pentru gunoi cu capac și sac menajer;
    • Cuier;
    • Perie și dezodorizant WC;
    • Suport pentru prosoape;
    • Săpun sau dozator cu săpun lichid;
    • Hârtie igenică;
    • Șampon, gel pentru duș, cască de baie;
    • Mâner de sprijin pentru intrare-ieșire din cadă;
    • Covoreș/prosop antiderapant sau alt echipament cu funcțiuni simila;r
    • 3 prosoape/persoană pentru față, picioare și baie.
  • Pentru grupuri sanitare comune:
    • Însemn pentru marcarea pe sexe;
    • Oglindă;
    • Coș pentru gunoi cu capac și sac menajer;
    • Dozator cu săpun lichid;
    • Prosop rolă din hârtie sau din pânză/uscător de mâini;
    • Hârtie igenică;
    • Perie și dezodorizant WC.

Din punct de vedere al dotării din camera:

  • Camera să dețină mochetă/covoare;
  • Husă de protecție pentru saltea;
  • Noptiere însoțite de fotolii/scaune;
  • Oglindă;
  • Suport pentru bagaje;
  • Cuier;
  • Veioză/ aplică la capătul patului;
  • Pahare;
  • Scrumieră de masa pentru camerele și spațiile destinate pentru fumători;
  • Televizor cu recepție canale TV;
  • Telefon și minibar frigorific cu produse în cameră;
  • Cearceaf și pernă mare pentru pat;
  • Perdele și draperii sau alte mijloace obturate;
  • Mijloace de protecție împotriva insectelor.

Alte criterii:

  • Fax la recepție;
  • Seif/posibilitatea de a depozita valori la recepție;
  • Încasarea contravalorii serviciilor și prin mijloace electronice de plată (carduri);
  • Informații turistice și culturale;
  • Acordarea de prim ajutor în caz de urgență/ trusă medical;
  • Servirea micului-dejun;
  • Bar de zi/ Café-bar;
  • Trezirea clienților la cerere;
  • Rezervarea de bilete pe mijloacele de transport;
  • Primirea și transmiterea mesajelor și a corespondenței pentru turiști;
  • Personalul care deservește turiștii să cunoască cel puțin o limbă străină de circulație internațională, în proporții de 25% din personalul de servire.

 

InfoCons (www.infocons.ro), Asociație pentru Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Instagram