Translate this page RO

Select language
InfoCons

Cerințe obligatorii pentru hoteluri cu trei stele

Conform definițiilor și criteriilor minime obligatorii privind clasificarea structurii de primire turistice cu funcţie de cazare de tipul hotel 3* trebuie să îndeplinească urmăroarele cerințe:

Din punct de vedere al stării generale a clădirii:

  • Să fie afișat firma luminoasă sau iluminată cu tipul, denumirea unității și însemnul distinctiv reprezentând categoria unității;
  • Existența unui parcaj auto în folosința structurii de primire cu un număr de locuri de parcare minim 20% din numărul spațiilor de cazare cu locuri delimitate de parcare și dotat cu coșuri de gunoi;
  • Să fie prevăzut cu rampă de acces al cărucioarelor pentru persoane cu disabilități locomotorii.

Din punct de vedere al organizării spațiilor și serviciilor aferente:

  • Minim 15 spații de cazare;
  • Suprafața minimă prevăzută holului de primire (recepție) este de 2 mp/spațiu de cazare;
  • Program recepționer 24 ore;
  • Existența personalului angajat cu atribuții de bagajist;
  • Existența unui serviciul de securitate și pază;
  • Hotelul trebuie să dețină un spațiu pentru administrație.

Din punct de vedere al instalațiilor:

  • Să fie prevăzut cu sistem de climatizare/aer condiționat;
  • Spațiile trebuie să fie izolate fonic;
  • Existența minima a unei sursei principale privind iluminatul public;
  • Existența unei surce individuale pentru fiecare loc (veioză sau aplică);
  • Existența ascensoarelor la clădirile cu cel puțin P+3 și cu cel puțin 50 de spații de cazare.

Din punct de vederea al suprafeței minimă din cameră fără grup sanitar:

  • Pentru cameră cu 1 loc, suprafața minimă 13 mp;
  • Pentru cameră cu 2 locuri, suprafața minimă 15 mp;
  • Pentru salonul din apartament, suprafața minimă 16 mp;
  • Pentru dormitorul din apartament/garsonieră, suprafața minima 15 mp;
  • Suprafața minimă a camerei de baie 3,5 mp;
  • Înălțimea minima a spațiilor de cazare 2,6m;
  • Culoarele și scările principale vor avea lățimea minimă de 1,40 m.

Din punct de vedere al numărului maxim de locuri dintr-o cameră și numărului maxim de locuri pentru un dormitor din apartament sau din garsonieră este de 2.

Din punct de vederea al dotării grupurilor sanitare:

  • Pentru grupurile sanitare din incinta unei camera trebuie să dispună de următoarele:
    • Oglindă;
    • Coș pentru gunoi cu capac și sac menajer;
    • Cuier;
    • Perie și dezodorizant WC;
    • Suport pentru prosoape;
    • Săpun sau dozator cu săpun lichid;
    • Hârtie igenică;
    • Șampon, gel pentru duș, cască de baie;
    • Mâner de sprijin pentru intrare-ieșire din cadă;
    • Covoreș/prosop antiderapant sau alt echipament cu funcțiuni simila;r
    • 3 prosoape/persoană pentru față, picioare și baie.
  • Pentru grupuri sanitare comune:
    • Însemn pentru marcarea pe sexe;
    • Oglindă;
    • Coș pentru gunoi cu capac și sac menajer;
    • Dozator cu săpun lichid;
    • Prosop rolă din hârtie sau din pânză/uscător de mâini;
    • Hârtie igenică;
    • Perie și dezodorizant WC.

Din punct de vedere al dotării din camera:

  • Camera să dețină mochetă/covoare;
  • Husă de protecție pentru saltea;
  • Noptiere însoțite de fotolii/scaune;
  • Suprafață pentru scris de minim 0,3 mp;
  • Oglindă;
  • Suport pentru bagaje;
  • Cuier;
  • Veioză/ aplică la capătul patului;
  • Pahare;
  • Scrumieră de masa pentru camerele și spațiile destinate pentru fumători;
  • Televizor cu recepție canale TV;
  • Minim 2 prize de alimentare cu energie și priză pentru conexiunea la internet sau sistem wireless;
  • Telefon și minibar frigorific cu produse în cameră;
  • Cearceaf și pernă mare pentru pat;
  • Perdele și draperii sau alte mijloace obturate;
  • Mijloace de protecție împotriva insectelor.

Alte criterii:

  • Fax la recepție;
  • Seif/posibilitatea de a depozita valori la recepție;
  • Încasarea contravalorii serviciilor și prin mijloace electronice de plată (carduri);
  • Spațiu amenajat cu computer și conexiuni pentru acces internet;
  • Informații turistice și culturale;
  • Acordarea de prim ajutor în caz de urgență/ trusă medical;
  • Servirea micului-dejun;
  • Trezirea clienților la cerere;
  • Primirea și transmiterea mesajelor și a corespondenței pentru turiști;
  • Personalul care deservește turiștii să cunoască cel puțin o limbă străină de circulație internațională, în proporții de 25% din personalul de servire;
  • Servicii de spălătorie/curățătorie.

 

InfoCons (www.infocons.ro), Asociație pentru Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+