Translate this page RO

Select language
InfoCons

Care este diferența dintre dauna totală și dauna parțială?

Dauna este pierderea, în expresie bănească, suferită de asigurat sau prejudiciul adus unui terț din culpa asiguratului, ca urmare a producerii evenimentului asigurat, precum și cea referitoare la afectarea, în expresie bănească, a asiguratului (sau a beneficiarului asigurării) prin producerea unei vătămări sau a decesului.

Dauna totală   -  pierderea (furtul) total(a) a/al bunului sau distrugerea/avarierea într-un asemenea grad încât refacerea prin reparare/recondiționare și/sau înlocuire a părților componente nu mai este posibilă sau depășeste suma asigurată/limita de răspundere a asigurătorului asumată prin contractul de asigurare.

Dauna parțială -  avarierea bunului într-un asemenea grad încât, prin reparare/ recondiționare și/sau înlocuire a părților componente, bunul poate fi adus în starea anterioară producerii evenimentului asigurat.

Prejudiciul este efectul negativ (constând în paguba materială, vătămarea corporală sau deces) suferit de persoana pagubită prin producerea unui risc acoperit printr-un contract de asigurare de răspundere civilă.

 

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

- Care sunt excepțiile folosirii activului personal?

- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel - 021.9615 sau *9615

Whats App - 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+