Translate this page RO

Select language
InfoCons

Bere cu fruct/aromă! - 37,5% din produse nu au menționat pe eticheta conținutul de bere !!! Bere chiar și cu 13 E-uri !

InfoCons a realizat un studiu comparativ aferent perioadei 2015 - 2019 pe 64 de produse tip bere cu fruct/aromă, ținând cont de rezultatele studiilor din 2015, 2018 și 2019.

 

 

 

Produsele analizate au următorii producători/distribuitori:

  • Bergenbier SA
  • Ursus Breweriess SA
  • Heineken Romania S.A.
  • Martens S.A.
  • Binding Brauerei AG, Germania
  • InBev Belgia S.A.
  • Brouwerij Liefmans, Belgia
  • Brasseries Kronenbourg S.A.
  • Halewood International Itd SRL
  • John Crabbie&Co
  • Bavaria N.V., Olanda
  • Privatbrauerei Eichbaum GmH&Co. KG, Germania
  • Castle Brewery Van Honsebrouk
  • Memminger Brauerei GMBH, Germania
  • Oettinger Brauerei GmbH
  • Primator a.s, Cehia
  • Bundaberg Brewed Drinks PTY LTD
  • Brasserie d'A Chouffe, Belgia
  • Dortmunder Actien-Brauerei GMBH, Germania
  • Castle Brewery, Belgia

 

În urma studiilor, rezultatele au fost următoarele:

  1. Din punctul de vedere al numărului de E-uri (Aditivi alimentari) :

Numărul de E-uri variază  între 0 și 13.

Numărul maxim de E-uri este:

13    - numărul maxim de E-uri găsiți într-un produs în studiul din anul 2015;

10    - numărul maxim de E-uri găsiți într-un produs în studiile din 2018 și 2019.

Pe parcursul celor 3 ani de studiu în compoziția produselor de tip bere cu fruct/aromă au apărut modificări în ceea ce privește numărul de E-uri.

Numărul aditivilor diferă în funcție de noile ingrediente ce au fost folosite în prepararea băuturilor. În tabelul de mai jos se poate observa ca pe parcusul anilor numărul aditivilor diferă chiar dacă este vorba de același produs.

 

Produs

An

Nr. de aditivi

Bergenbier Fresh Grapefruit 0,5L

2015

13

2018 - 2019

10

Crabbie's Original Ginger 0,33L

2015

5

 

2018 - 2019

6

Eichbaum Natur Radler 0.5L

2018

4

 

2019

2

St Louis Premium Kriek  0,25L

2015

3

2018

2

Schofferhofer Grapefruit 0,33L

2015 - 2018

3

 

2019

4

Ciuc Radler Lemon 0,5L

2015

3

 

2018 - 2019

1

 

Media numărului de aditivi a scăzut în 2019 cu 25,53% față de media numărului de aditivi identificați în studiul din 2015 și cu 2,78% față de media numărului de aditivi identificați în studiul din 2018.

Respectiv : în studiul din 2015 media numărului de aditivi regăsiți într-un produs era de 3,29, 2,52 în studiul din 2018 și 2,45 în studiul din 2019.

 

 

Pentru a accesa tabelele cu numărul E-rilor regăsiți în produse în anul 2015, click aici, pentru anul 2018, click aici și pentru anul 2019, click aici.

 

       2. Din punctul de vedere al numărului de E-uri (aditivi diferiți)

În urma studiului în compoziția produselor de tip bere cu fruct/aromă apar modificări în ceea ce privește numărul aditivilor alimentari.

-          26 tipuri diferiți de aditivi au fost găsiți în produsele studiului din 2015;

-          21 tipuri diferiți de aditivi au fost găsiți în produsele studiului din 2018;

-          21 tipuri diferiți de aditivi au fost găsiți în produsele studiului din 2019.

19,23% reprezintă micșorarea tipurilor de aditivi alimentari diferiți identificați în produsele ce au făcut obiectul studiului din anul 2018 și 2019 față de studiul din 2015.

 

 

Cei mai uitilizați aditivi alimentari au fost :

-          acid citric (E330), găsit în 17 produse

-          guma de carruba (E410), găsit în 17 produse

-          acid ascorbic (E300), găsit în 15 produse

-          acesulfam-K (E950), găsit în 7 produse

-          dioxid de carbon (E290), găsit în 5 produse

-          aspartam (E951), găsit în 5 produse

 

Aici puteți vedea lista aditivilor alimentari din fiecare studiu – 20152018 și 2019.

 

       3. Din punct de vedere al concentrația de alcool

Cantitatea de concentrație de alcool a fost cuprinsa între 0 și 8,5%.

8,5% este cea mai mare cantitate de alcool regăsită în produsele studiate în anul 2015, cu 0,3% mai mare decât maxima din 2018, de 8,2% și cu 2,6% mai mare față de cantitatea maximă regăsită în produsele studiate in anul 2019, respective 5,9%.

 

Listele studiilor privind concentrația alcoolică se poate urmării aici: 2015, 2018 și 2019.

 

         4Din punct de vederea al conținutului de bere

Conținutul de bere a fost cuprins între 37% și 90%.

37,5% din produsele studiate nu au menționat conținutul de bere.

Pentru a vedea conținutul de bere al produselor studiate, click pe anii studiului: 2015, 2018 și 2019.

 

         5. Din punct de vedere al conținutului de limonadă/băutură răcoritoare

Conținutul de limonadă a fost cuprins între 40% și 63%.

50% din produsele analizate nu au specificat conținutul de limonadă/băutură răcoritoare.

Aici puteți vedea lista conținutului de limonadă/băutură răcoritoare – 20152018 și 2019.

 

         6. Din punct de vedere al conținutului de fruct

Conținutul de fruct a fost cuprins între 0,03% și 50%.

46,88% din produsele analizate nu au specificat conținutul de fruct.

Aici puteți vedea lista conținutului de fruct – 20152018 și 2019.

 

          7. Din punct de vedere al valorii energetice

Valoarea energetică menționată pe etichetă este cuprinsă între 6,7kcal și 59kcal/100ml.

57,81% din produsele analizate nu au specificate valorile energetice.

Aici puteți vedea lista cu valorile energetice  – 20152018 și 2019.

 

 

 

 

 

 

”Bem bere? Bem suc? Bem suc de fructe? Sau bere cu fructe? Ce înseamnă berea, ce sunt fructele? Până la urmă, ar fi indicat să citim eticheta, să știm sigur ce bem, mai ales în perioada de vară, când vrem să ne hidratăm. Noi am verificat, am citit etichetele, am cumpărat produsele și am ajuns la niște concluzii pe care vi le împărtășim și vouă. Așadar, citiți studiul comparativ pe berea cu fruct, descărcați aplicația gratuită InfoCons și s-ar putea ca la o masă la care bem o bere cu fruct și mâncăm niște snacks-uri să ne trezim că putem consuma chiar și 15 sau 20 E-uri.”

Sorin Mierlea, președinte InfoCons

 

 

 

 

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+