Navighezi în versiunea veche InfoCons.
This is default text for notification bar

Translate this page RO

Select language
InfoCons

Asistenţă medicală neplanificată: plăţi şi rambursări

Utilizând cardul european de asigurări sociale de sănătate

Dacă aveţi nevoie de tratament medical în timp ce vă aflaţi în altă ţară din UE, prezentarea cardului european de asigurări sociale de sănătate (CEASS) poate simplifica procedurile de plată şi de rambursare.

Cu ajutorul cardului, puteţi beneficia de asistenţă medicală (şi de rambursarea costurilor) în aceleaşi condiţii ca şi cetăţenii ţării în care vă aflaţi. Dacă tratamentul de care aveţi nevoie este gratuit pentru rezidenţi, nici dumneavoastră nu va trebui să plătiţi. Dacă tratamentul se plăteşte, vă puteţi adresa instituţiei naţionale  din ţara în care vă aflaţi pentru a solicita rambursarea costurilor direct acolo sau puteţi contacta propria casă de asigurări de sănătate la întoarcerea acasă. Cheltuielile dumneavoastră vor fi rambursate în conformitate cu normele şi plafoanele aplicabile în ţara în care aţi beneficiat de îngrijiri. Două situaţii sunt posibile: fie vi se rambursează costul integral al tratamentului, fie va trebui să suportaţi o parte din cheltuieli, în funcţie de normele în vigoare în ţara în care vi s-a acordat tratamentul. La rândul său, casa de asigurări de sănătate din ţara dumneavoastră poate decide să vă ramburseze costul integral al tratamentului, conform propriilor sale reguli.

Citește și:

Plăți, transferuri și cecuri

Fără cardul european de asigurări sociale de sănătate

Dacă nu aveţi un card european de asigurări de sănătate sau îl aveţi dar sunteţi în imposibilitatea de a-l utiliza (pentru că vă aflaţi, de exemplu, într-un spital care nu este acoperit de sistemul CEASS), s-ar putea să fiţi nevoit să achitaţi costul tratamentului şi să faceţi cerere de rambursare când vă întoarceţi acasă. Acest lucru este valabil atât pentru unităţile medicale din sistemul public, cât şi pentru cele din sistemul privat. Totuşi, rambursarea se va face în alte condiţii:

  •   vă va fi rambursat doar costul tratamentelor de care aveţi dreptul să beneficiaţi acasă
  •   valoarea rambursării va fi calculată plecând de la costul tratamentului în ţara de origine (chiar dacă acesta ar putea fi mai mic decât costul achitat efectiv).

În cazul în care aveţi nevoie de tratament de urgenţă, autoritatea din ţara dumneavoastră ar putea trimite prin fax sau e-mail dovada că beneficiaţi de asigurare medicală, pentru a vă scuti de efectuarea unor plăţi în avans.

Dacă nu ştiţi exact care vă sunt drepturile, reţineţi că în fiecare ţară din UE există cel puţin un punct naţional de contact care vă poate oferi detalii privind condiţiile de rambursare şi plafoanele aplicabile.

Atenţie! Regulile diferă dacă vă deplasaţi într-o altă ţară a UE special pentru a primi anumite îngrijiri medicale

 Sursa : Europa.eu

 

 

 

 

 

 

 

 

Citește și:

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Instagram