Translate this page RO

Select language
InfoCons

Asistență medicală neplanificată: plăți și rambursări

Cu cardul european de asigurări sociale de sănătate (CEASS)

Dacă aveți nevoie de tratament medical în timp ce vă aflați în altă țară din UE, prezentarea cardului european de asigurări sociale de sănătate (CEASS) poate simplifica procedurile de plată și de rambursare.

Cu ajutorul CEASS, puteți beneficia de asistență medicală (și de rambursarea costurilor) în aceleași condiții ca și cetățenii țării în care vă aflați. Dacă tratamentul de care aveți nevoie este gratuit pentru rezidenți, nici dumneavoastră nu va trebui să plătiți. Dacă tratamentul se plătește, vă puteți adresa instituției naționale din țara în care vă aflați pentru a solicita rambursarea costurilor direct acolo sau puteți contacta propria casă de asigurări de sănătate la întoarcerea acasă.

Citește și:

Bilanţul activităţii Comandamentului Sezon Estival 2019 în perioada 22.07.2019 – 28.07.2019

Cheltuielile dumneavoastră vor fi rambursate în conformitate cu normele și plafoanele aplicabile în țara în care ați beneficiat de îngrijiri. Două situații sunt posibile: fie vi se rambursează costul integral al tratamentului, fie va trebui să suportați o parte din cheltuieli, în funcție de normele în vigoare în țara în care vi s-a acordat tratamentul. Există și posibilitatea ca asiguratorul dumneavoastră să vă ramburseze integral costurile, conform propriilor sale reguli.

În fiecare țară din UE există cel puțin un punct național de contact care vă poate oferi asistență în chestiuni legate de rambursare.

Fără cardul european de asigurări sociale de sănătate (CEASS)

Dacă nu aveți un card european de asigurări de sănătate (CEASS) sau îl aveți dar sunteți în imposibilitatea de a-l utiliza (pentru că vă aflați, de exemplu, într-un spital care nu este acoperit de sistemul CEASS), s-ar putea să fiți nevoit să achitați costul tratamentului. Când vă întoarceți acasă, puteți înainta o cerere de rambursare la casa dvs. de asigurări de sănătate. Acest lucru este valabil atât pentru unitățile medicale din sistemul public, cât și pentru cele din sistemul privat. Totuși, rambursarea se face în alte condiții:

  • vă va fi rambursat doar costul tratamentelor de care aveți dreptul să beneficiați acasă
  • valoarea rambursării va fi calculată plecând de la costul tratamentului în țara de origine (chiar dacă acesta ar putea fi mai mic decât costul achitat efectiv).

Citește și:

Comisia solicită României și a altor 6 state membre să pună în aplicare normele UE privind combaterea abuzului sexual asupra copiilor

În cazul în care aveți nevoie de tratament de urgență, autoritatea din țara dumneavoastră ar putea trimite prin fax sau e-mail dovada că beneficiați de asigurare medicală, pentru a vă scuti de efectuarea unor plăți în avans.

Dacă nu știți exact care vă sunt drepturile, rețineți că în fiecare țară din UE există cel puțin un punct național de contact care vă poate oferi detalii privind condițiile de rambursare și plafoanele aplicabile.

Atenție! Regulile diferă dacă vă deplasați în străinătate special pentru a primi anumite îngrijiri medicale.

Sursa: Europa.eu

 

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel - 021.9615 sau *9615

Whats App - 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+