Navighezi în versiunea veche InfoCons.
This is default text for notification bar

Translate this page RO

Select language
InfoCons

Asistență medicală neplanificată: plăți și rambursări

Fără cardul european de asigurări sociale de sănătate (CEASS)

Dacă nu aveți un card european de asigurări de sănătate (CEASS) sau îl aveți dar sunteți în imposibilitatea de a-l utiliza (pentru că vă aflați, de exemplu, într-un spital care nu este acoperit de sistemul CEASS), s-ar putea să fiți nevoit să achitați costul tratamentului. Când vă întoarceți acasă, puteți înainta o cerere de rambursare la casa dvs. de asigurări de sănătate. Acest lucru este valabil atât pentru unitățile medicale din sistemul public, cât și pentru cele din sistemul privat. Totuși, rambursarea se face în alte condiții:

  • vă va fi rambursat doar costul tratamentelor de care aveți dreptul să beneficiați acasă
  • valoarea rambursării va fi calculată plecând de la costul tratamentului în țara de origine (chiar dacă acesta ar putea fi mai mic decât costul achitat efectiv).

În cazul în care aveți nevoie de tratament de urgență, autoritatea din țara dumneavoastră ar putea trimite prin fax sau e-mail dovada că beneficiați de asigurare medicală, pentru a vă scuti de efectuarea unor plăți în avans.

Dacă nu știți exact care vă sunt drepturile, rețineți că în fiecare țară din UE există cel puțin un punct național de contact care vă poate oferi detalii privind condițiile de rambursare și plafoanele aplicabile.

Atenție! Regulile diferă dacă vă deplasați în străinătate special pentru a primi anumite îngrijiri medicale.

 

Sursă: Europa.eu

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Instagram