Navighezi în versiunea veche InfoCons.
This is default text for notification bar

Translate this page RO

Select language
InfoCons

Asistență în caz de refuz la îmbarcarea în avion

În timpul în care așteptați, companiile aeriene trebuie să vă ofere asistență gratuită. Dacă aveți o călătorie cu probleme trebuie să anunțați compania aeriană pentru a evita situația în care trebuie să găsiți singur soluții. De asemenea, asistența furnizată trebuie să includa:

  • Băuturi răcoritoare
  • Alimente
  • Cazare
  • Transport între aeroport și locul de cazare
  • 2 apeluri telefonice, telex, fax, e-mail

Plasarea la o clasă de călătorie superioară sau inferioară 

Dacă ați fost plasat la o clasă de călătorie superioară, compania aeriană nu vă poate obliga să plătiți în plus.

Dacă ați fost plasat la o clasă de călătorie inferioară, aveți dreptul la rambursarea unui procent din prețul biletului, în funcție de distanța de zbor:

a) 30 % - pentru zboruri de maximum 1 500 km

b) 50 % - pentru zboruri în UE de peste 1 500 km (cu excepția zborurilor între UE și departamentele franceze de peste mări) și pentru toate celelalte zboruri pe distanțe cuprinse între 1 500 și 3 500 km

c) 75 % - pentru zborurile care nu intră la categoria (a) sau (b), inclusiv pentru zboruri între UE și departamentele franceze de peste mări.

Dacă aveți 2 sau mai multe zboruri de legătură incluse într-un singur bilet, rambursarea nu poate fi plătită decât pentru zborul pe parcursul căruia ați fost plasat la o clasă inferioară, nu pentru toată călătoria. Rambursareatrebuie plătită în termen de 7 zile.

Stdiu realizat pentru Protectia Consumatorului. 

Sursa: Europa.eu

 

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel - 021.9615 sau *9615

Whats App - 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Instagram