Translate this page RO

Select language
InfoCons

Accesul la internet

Conectarea la internet

Oriunde v-ați afla în UE trebuie să puteți beneficia, la un preț decent, de servicii de comunicații electronice de bună calitate, inclusiv de acces de bază la internet. Ar trebui să existe cel puțin un furnizor care să vă ofere aceste servicii, în baza așa-numitului principiu al „serviciilor universale".

În cazuri specifice, dacă există probleme legate de fezabilitatea tehnică a unei conectări la rețea, este posibil ca cererea respectivă de conectare să fie considerată nerezonabilă și să fie respinsă.

Pentru detalii, contactați autoritățile naționale de reglementare din țara dumneavoastră. Acestea vă vor pune în legătură cu furnizorul de servicii universale.

Citește și:

Safety Gate: Sistemul de alertă rapidă pentru produse nealimentare periculoase 

Neutralitatea rețelei

Aveți dreptul de a accesa și distribui conținuturile și serviciile online care vă interesează. Furnizorul de internet nu poate bloca, încetini sau discrimina conținuturi, aplicații sau servicii online, decât în 3 cazuri specifice:

  • pentru a respecta anumite obligații juridice, cum ar fi o hotărâre judecătorească privind blocarea anumitor conținuturi ilegale
  • pentru a menține securitatea și integritatea rețelei, de exemplu pentru a combate viruși sau un software rău intenționat
  • pentru a gestiona congestionarea temporară sau excepțională a rețelei.

Acest lucru poartă numele de neutralitate a rețelei.

Citește și:

Contractul la distanta nu se considera incheiat doar ca urmare a exprimarii acordului verbal la telefon

Abonarea la servicii de internet

Furnizorul de internet trebuie să vă ofere informații despre:

  • prețurile, tarifele și taxele aplicabile, inclusiv opțiuni și pachete
  • clauze și condiții standard
  • calitatea serviciului (ex. viteza de descărcare).

Furnizorul de internet trebuie, de asemenea:

  • să vă anunțe din timp dacă dorește să modifice contractul (ex. să mărească prețurile)
  • să vă permită să vă retrageți din contract fără a suporta penalități, dacă nu acceptați noile condiții
  • să vă ofere posibilitatea de a încheia contractul pe o perioadă minimă rezonabilă – un contract pe o perioadă inițială care să nu depășească 12 luni; contractele cu durată minimă de peste 2 ani sunt ilegale.

Citește și:

Principiile fundamentale ale protecției datelor personale ale consumatorilor

Sprijin special pentru utilizatorii cu dizabilități

Dacă sunteți utilizator cu dizabilități, aveți dreptul la aceleași servicii ca și restul consumatorilor.

De asemenea, ați putea beneficia de dispozitive speciale de accesibilitate oferite de furnizor, cum ar fi un software de mărire a caracterelor sau un cititor de ecran, în cazul în care aveți deficiențe de vedere.

Sursa: Europa.eu

 

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

- Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

- Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel - 021.9615 sau *9615

Whats App - 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+