Translate this page RO

Select language
InfoCons

Accesarea conținutului on-line în străinătate

Când călătoriți în altă țară din UE, aveți dreptul de a accesa serviciile de conținut on-line contra cost, în același mod în care le-ați accesa în țara de origine. De exemplu, dacă plătiți un abonament la un furnizor de conținut TV, atunci când călătoriți în altă țară din UE puteți vizualiza și descărca filmele și serialele pe care le urmăriți și acasă.

Aceste reguli vizează toate abonamentele contra cost la conținut on-line - cărți electronice, jocuri, muzică și evenimente sportive.

Dacă aveți contract cu un furnizor de conținut on-line care vă limitează accesul în alte țări din UE sau dacă a trebuit să plătiți suplimentar pentru a accesa conținutul în străinătate, aceste restricții nu se mai aplică.

Accesarea gratuită a conținutului on-line în străinătate

Normele UE acoperă și abonamentele gratuite la conținut on-line când călătoriți în altă țară din UE, dar pe bază opțională. Aceasta înseamnă că, pe durata șederii în străinătate, accesul la serviciile gratuite de conținut on-line la care v-ați abonat depinde de furnizorul de servicii.

Verificarea țării UE de reședință

Furnizorul de conținut poate folosi maximum 2 din următoarele modalități de verificare a țării dumneavoastră de reședință:

  • cartea dumneavoastră de identitate sau alt mijloc electronic de identificare
  • detalii privind plata, cum ar fi contul bancar sau numărul cardului de credit/de debit
  • adresa la care aveți un decodor sau un dispozitiv similar
  • achitarea unei taxe de licență pentru servicii publice de radiodifuziune, în țara UE de reședință
  • un contract de internet sau de telefonie, ori un alt contract similar, în țara UE de reședință
  • înregistrarea pe listele electorale locale
  • plata taxelor locale
  • un contract la utilități din țara UE de reședință

Dacă este nevoie, furnizorul de conținut mai poate utiliza și una din următoarele modalități de verificare a țării de reședință, dar numai în combinație cu una din metodele enumerate mai sus:

  • adresa de facturare sau adresa dumneavoastră poștală
  • o declarație pe propria răspundere care să confirme adresa în țara UE de reședință
  • adresa IP (pentru a verifica de unde accesați conținutul on-line)

 

Sursa : europa.eu 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+