În perioada martie – aprilie 2017 Asociația InfoCons a realizat un studiu la nivelul primăriilor din Județul Călărași cu privire la serviciul public de gestionare a deșeurilor solide, raportate la anul 2016.
59% din primăriile din județul Călărași, au transmis informatiile solicitate
Din punct de vedere al externalizării serviciilor în cadrul departamentului de management al deșeurilor situația este următoarea:
Din punct de vedere al externalizarii serviciilor in cadrul departamentului de management al deseurilor situatia este urmatoarea:
62.50% din Primăriile din Județul Călărași nu au fluxurile de deșeuri periculoase separate de deșeurile nepericuloase;
Situația privind caracteristicile fizice ale deșeurilor solide, cantitate totală de deșeu generată în kilograme este următoarea:
Tipuri de containere folosite individual (gospodării sau instituții) pentru colectarea selectivă:
Tipuri de containere folosite în uz comunal (stradal) pentru colectare selectivă:
Cantitatea de deșeu colectat în kilograme:
Cantitate deșeu reciclat în kilograme:
59.38% din Primării nu percep o taxă pentru serviciul de colectare separată a deșeurilor de la cetățeni;
71.88% din Primării nu administrează un depozit de deșeuri (groapă de gunoi) atât direct sau prin contractor.
Bugetul anual alocat managementului deșeurilor în cadrul Primăriilor a variat între 18520 ron (Primăria Unirea) și 7540646 ron (Primăria Călărași).
În 40.63% din Primării nu există implementat un sistem de colectare selectivă la nivelul tuturor imobilelor administrației.
Numericul de becuri economice achiziționate variază între: 10 bucăți (Primăria Dorobanțu) și 700 bucăți (Primăria Călărași)
Numericul de becuri incadescente achiziționate variază între: 10 bucăti (Primăriile Borcea, Independenta, Lehliu Gară, Radovanu, Spanțov și Unirea) și 40 bucăți (Primăria Ileana)
Datele sunt aferente situației locale pentru anul 2016.
Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor și serviciilor comercializate atât pe piața romanească, cât și pe cea europeană si este derulat de InfoCons - Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor (membră cu drepturi depline în cadrul consorțiului I.C.R.T. - International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză. Rezultatele complete ale studiului pot fi regăsite aici.
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal