InfoCons – InfoCons, Asociație de Protecția Consumatorilor, are în cadrul Strategiei statutată și în documentele de înființare dezvoltarea următoarelor activități ca programe strategice pentru dezvoltarea României prin schimbarea mentalității cetățenilor din consumatori pasivi în consumatori activi.
Campanie de informare, educare și întărire a capacității instituționale pe tema Contrabandei la nivel național, în vederea creării unei stări de spirit necesare pe diversele palier
Campanie realizata in parteneriat cu Ministerul Afacerilor Interne si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.
Campanie realizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale în colaborare cu InfoCons - Asociație pentru Protecția Consumatorilor.
Campanie realizata in parteneriat cu Asociatia Romana pentru Iluminat si Recolamp.
Campanie realizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale în colaborare cu InfoCons - Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor.
Avem un grup de cativa copii cu probleme sociale foarte grave care si-au exprimat in scris dorintele si credem ca fiecare dintre noi, cu un minim de efort putem sa indeplinim macar o singura dorinta
Campanie realizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale în colaborare cu InfoCons - Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor.
Campanie inițiată de Poliția Română în colaborare cu InfoCons cu scopul creșterii gradului de securitate a vârstnicilor.
Campanie derulată de Ministerul Afacerilor Interne prin Inspectoratul General al Poliției Române - Direcția Rutieră, în colaborare cu InfoCons.
Campanie inițiată de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență în colaborare cu InfoCons cu scopul protecției mediului înconjurător și a diminuării frecvenței incendiilor în m
Campanie inițiată de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență în colaborare cu InfoCons, cu scopul conștientizării pericolului pe care focul deschis îl reprezintă.
Campanie inițiată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor în colaborare cu InfoCons cu scopul educării și protejării consumatorului pe durata vacanței.
Campanie inițiată de Autoritatea de Supraveghere Financiară în colaborare cu InfoCons cu privire la conștientizarea baneficiilor aduse de sistemul bonus/malus.
Campanie inițiată de Autoritatea de Supraveghere Financiară în colaborare cu InfoCons cu scopul oferirii unei linii de ghidare pentru asigurații, beneficiarii cât și păgub
Campanie inițiată de Inspectoratul General al Poliției de Frontieră în colaborare cu InfoCons cu scopul informării cetățenilor români ce doresc să călătorească în străină
Campanie de educare şi informare a consumatorilor cu privire la drepturile şi obligaţiile pe care le au. Zece principii fundamentale: Cumpără ce doreşti, de unde doreşti; Dacă nu funcţio
15 martie 2013, Bucureşti – De Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons lansează Campania Naţională de Educare şi Informare a Consuma
InfoCons – InfoCons, anunta startul concursului „Si eu sustin InfoCons!”.
Campanie de educare şi informare a consumatorilor cu privire la drepturile şi obligaţiile consumatorilor de gaze naturale. În cadrul materialului realizat au fost furnizat informaţii utile c
Campanie de educare şi informare a consumatorului cu privire la respectarea legislaţiei rutiere aflate în vigoare pe teritoriul României mai ales din perspectiva utilizării telefon
Datorita Campaniei Nationale “ o9 atitudine! – InfoUtile!” desfasurata de InfoConsomânia pentru mediatizarea numarului 0219551, numar ce a fost implement
Protectia consumatorilor, care inseamna promovarea si apararea drepturilor fundamentale ale consumatorilor, se realizeaza prin autoprotectie individuala si asociativa, si, respectiv, de catre institut
CAIETUL DE RECLAMATII constituie un mod rapid si eficient pentru colectarea reclamatiilor si sesizarilor consumatorilor. Reprezinta o maniera unitara la nivel national si standardizata, in vederea r
Din 29 Iunie până pe 7 Iulie câştigi zilnic un premiu dacă eşti un consumator informat şi răspunzi corect la întrebările concursului de pe pagina noastra de Facebook. În fiecar
Campania "Cere bonul fiscal!" este initiata de catre Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorului si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (InfoCons) si va fi structurata
Scopul Proiectului 3E (EASA/Etica/Educatie) este de a oferi profesionistilor actuali si viitori din domeniul publicitatii, elementele legate de etica pentru a intelege si crea publicitate responsabila
A.N.P.C.P.P.S. Romania desfasoara in perioada august 2009 - iulie 2011 Proiectul European "Provocari in invatarea pe tot parcursul vietii - Care sunt sansele de a beneficia de educatie?" ("CHALLENGES
Asociatiile de consumatori implicate in proiect vor organiza in cele 6 tari participante focus-grupuri cu tineri. Rezultatele unui studiu complex asupra consumatorilor ce se axeaza pe etichetarea alco
Finalizarea Proiectului „Educatie si implicare civica prin cresterea accesului la informatie in domeniul protectiei consumatorilor - Biblioteca Nationala - Centrul de Resurse pentru Societatea Civila
Proiectul va contribui la dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin creşterea gradului de încredere a turiştilor români şi străini în serviciile turistice de pe teritoriul României, în urma p
Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice”; „Investiţii pentru viitorul dumneavoastră!” - Proiect co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională
Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România, prin Campania "O 9 Atitudine" în parteneriat cu Comisia pentru Administraţie Publică, Amenaja
Consumatorii sunt în general bombardaţi de noile tehnologii şi de noile metode de plată: carduri de credit, e-banking, plăţi prin telefon, bani electronici etc. În reclamele care se fac acestor mijloa
A.N.P.C.P.P.S. România, în colaborare cu asociaţia spaniolă de consumatori ADICAE (Asociación de Usuarios de Bancos, Cajas y Seguros), a desfăşurat în perioada 2008 - 2009, Proiectul european "Ciclul
Evenimentul de lansare a Grupului de Lucru din cadrul Campaniei "Adoptă Lacul Plumbuita - Adoptă O 9 Atitudine", ale cărui obiective sunt rezolvarea problematicilor constatate în zona Lacului Plumbuit
Campania propune o reconsiderare personală a felului în care ne raportăm la utilizarea resurselor pe care adeseori le tratăm ca inepuizabile, din neatenţie, grabă sau obişnuinţă.
Promisiunea, ofeririea sau darea de bani ori alte foloase, precum şi pretinderea, primirea de bani sau alte foloase, acceptarea promisiunii unor astfel de foloase sau nerespingerea ei, constituie infr
"Un om prevenit face cât doi."
Campania socială: "Feriţi-vă de ţepe".
Stop Consumului de Tutun de către Minori
Stop Consumului de Alcool de către Minori
Numai împreună putem dobândi produse şi servicii de calitate şi numai împreună putem deveni consumatori respectaţi!
Scopul campaniei de comunicare este acela de a conştientiza publicul jucător şi publicul potenţial jucător asupra riscului de dependenţă provocat de practica în exces a jocurilor de noroc, fără a desc
Programul îşi propune informarea consumatorilor cu privire la drepturile legitime de care aceştia beneficiază, pentru a contracara expansiunea flagelului dării şi primirii de foloase necuvenite, ce ar
Acest nou serviciu oferit de A.N.P.C.P.P.S. România în parteneriat cu Institutul Naţional al Consumului - ROINC din România se doreşte a fi un nou instrument de educare şi informare
Obiectivul general al proiectului îl constituie îmbunătăţirea nivelului de comunicare, facilitarea unei interacţiuni directe între cetăţeni şi Comisia Europeană prin informarea activă şi directă atât
În România capacitatea de autoprotecţie este scăzută pe de o parte din cauza nivelului redus de informare şi educare a consumatorilor şi, pe de altă parte, a blocării procesului de structu
Programul îşi propune informarea consumatorilor cu privire la drepturile legitime de care aceştia beneficiază, pentru a contracara expansiunea produselor de calitate îndoielnică pe piaţa românească.
Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România este o organizaţie neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu p
Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România este o organizaţie neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu p
Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România este o organizaţie neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu p
Proiectul Agenda Europa „E alegerea ta” este rezultatul eforturilor conjugate la nivel european, pentru ca tinerii să beneficieze de o educaţie fundamentală în domeniile sănătăţii, consumului şi prote
Proiectul Agenda Europa „E alegerea ta” este rezultatul eforturilor conjugate la nivel european, pentru ca tinerii să beneficieze de o educaţie fundamentală în domeniile sănătăţii, consumului şi prote
Poze de la campania "Ziua copilului" Din parcul Herestrau din Bucuresti
Fotografii de la actiunea de ecologizare de pe Valea Prahovei in perioada 23-24 mai 2009
Fotografii de la actiunea de ecologizare a litoralului in perioada 23-24 mai 2009
Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România, împreună cu Asociaţia Operatorilor din Agricultura Ecologică, lansează vineri, 05 iunie 2009,
Campania nationala de educare si informare a consumatorilor privind consumul si dezvoltarea durabila.
Programul National de Crestere a Accesului la Justitie si de Dezvoltare a Solutiilor Alternative de Mediere si Arbitraj reprezintă o problemă de interes general, pentru că, asimilarea şi aplicarea leg
Nivelul de informare şi educare al consumatorilor din România este scăzut, ca urmare a cultivării timp de peste 60 de ani a mentalităţii de asistaţi, iar procesul de structurare asociativă a acestora
Protecţia consumatorilor se realizează prin îmbinarea autoprotecţiei individuale şi asociative, considerată calea principală de protecţie, fiind cea mai sigură, mai eficace şi mai puţin costisitoare,
Protecţia consumatorilor constă în apărarea drepturilor fundamentale ale acestora: protecţia vieţii, sănătăţii şi securităţii; asigurarea satisfacerii nevoilor şi trebuinţelor vitale; mediu sănătos; p
Obiectivele Strategiei privind protecţia consumatorilor 2006 - 2008, a InfoCons au fost stabilite în concordanţă cu învăţămintele experienţei internaţionale, cu modelul legislativ şi instituţi
Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Produselor şi Serviciilor din România este o organizaţie neguvernamentală, reprezentativă, ce apără drepturile consumatorilor şi promo
Protecţia consumatorilor de jocuri de noroc reprezintă o problemă de interes general [...]
Protecţia consumatorilor de produse şi servicii farmaceutice reprezintă o problemă de interes general, pentru că asimilarea şi aplicarea legislaţiei europene, în plan sectorial, presupune adaptarea ra
În perioada 2003 - 2006, am elaborat lucrări ştiinţifice referitoare la informarea corectă asupra produselor şi serviciilor medicale, care au fost cuprinse în două volume, şi anume:„Protectia consumat
Deoarece pentru InfoCons problema privind produsele şi serviciile cosmetice şi de îngrijire corporală reprezintă un obiectiv important, desfăşurăm activităţi precum [...]
Protecţia consumatorilor privind informarea corectă asupra etichetării produselor reprezintă o problemă de interes general, pentru că asimilarea şi aplicarea legislaţiei europene, în plan sectorial, p
Protectia consumatorilor de ciocolata si produse din ciocolata reprezintă o problemă de interes general, pentru că asimilarea şi aplicarea legislaţiei europene, în plan sectorial, presupune adaptarea
Deoarece pentru InfoCons problema privind protectia consumatorilor de produse avicole reprezintă un obiectiv important, desfăşurăm activităţi precum: monitorizarea activităţii legislative spec
Continutul Proiectului: Realizarea unui "Sistem operational de informare si educare a cetatenilor in procesul de prevenire a contrafacerilor si proliferarii falsurilor operelor de arta si a creatiilor
InfoConsomânia în parteneriat cu Institutul Naţional al Consumului iniţiază începând cu 01 august 2007 primul Birou Independent pentru Protecţia Consumatorilor Împotriva Produselor şi Mărfurilo
InfoConsomânia în parteneriat cu Institutul Naţional al Consumului iniţiază începând cu 23 iulie 2007 primul Birou Independent pentru Protecţia Consumatorilor în Domeniul Pensiilor Private pri
Un program de cursuri si training-uri destinat furnizorilor de produse si servicii.
protectia consumatorilor de comert electronic reprezintă o problemă de interes general, pentru că, asimilarea şi aplicarea legislaţiei europene, în plan sectorial, presupune adaptarea rapidă a i
În prezent este pregătită pentru editare lucrarea „Protecţia consumatorilor şi concurenţa pe piaţă din perspectiva societăţii civile" care abordează şi problema Politicii de Mediere si Actiunilor de P
Program: H2020 Future Hyper-connected Sociality - European Commission
Durata: 01.12.2018 - 30.11.2021
Numar identificare Proiect: 825477
https://cordis.europa.eu/project/rcn/218733/factsheet/en
Acronim Proiect: SOCIAL TRUTH
COORDONATOR
INSTITUTE OF COMMUNICATION AND COMPUTER SYSTEMS (ICCS), School of Electrical and Computer Engineering (ECE), National Technical University of Athens (NTUA), Grecia
PARTENERI :
o ASOCIATIA INFOCONS, Romania
o THALES SERVICES SAS, Franța
o ADN KRONOS S.P.A. AGENZIA GIORNALISTICA DI INFORMAZIONI UNIPERSONALE, Italia
o EXPERT SYSTEM FRANCE Franța
o LONDON SOUTH BANK UNIVERSITY LBG, Regatul Unit al Marii Britanii
o QWANT Franța
o TECOMS SRL Italia
o UNIWERSYTET TECHNOLOGICZNO PRZYRODNICZY IM JANA I JEDRZEJA SNIADECKICH W BYDGOSZCZY Polonia
o ZANASI ALESSANDRO SRL Italia
o De AGOSTINI SCUOLA, Italia
Scop general:
de a crea un ecosistem deschis, democratic, pluralist și descentralizat, care va permite accesul ușor la diverse servicii de verificare a conținutului dificil de accesat și de utilizat, asigurând astfel scalabilitatea și restabilind încrederea consumatorului.
Avantajele distinctive sunt:
a) evitarea blocării furnizorilor prin accesarea unor combinații configurabile de conținut diferit sau a serviciilor de analiză și verificare (cu suport pentru conținut dat de: text, imagine și video), prin intermediul interfețelor standard de programare a aplicațiilor;
b) distribuite încredere și o bună reputație furnizată de utilizarea tehnologiei blockchain, păstrând audiența, dar dezvăluind sursele de informare, și, în plus, împuternicirea unui observator pentru veridicitatea informațiilor;
c) integrarea detectării noilor paradigme de știri false în învățarea pe tot parcursul vieții;
d) interacțiune ușoară prin intermediul unui mediu digital care va permite accesul de zi cu zi al utilizatorilor individuali la serviciile de verificare, din cadrul propriilor browsere.
Activități specifice ale asociației InfoCons în cadrul parteneriatului:
Grup țintă:
a) utilizatorii individuali pentru a verifica validitatea conținutului social media și a preveni răspândirea dezinformării;
b) organizațiile internaţionale din mass-media;
c) autorii de conținut și jurnaliștii pentru a-și spori capacitățile de investigație, permițând îmbunătățirea controlului încrucișat al diverselor surse de informații multimedia;
d) dezvoltatorii responsabili pentru îmbunătățirea motoarelor de căutare, platformelor sociale și rețelelor de publicitate electronică pentru a confirma veridicitatea informațiilor și a contribui la crearea unui ecosistem web și media mai durabil și orientat spre calitate
Program : Erasmus + Programme Key Action 2
Durata : 01.11.2018 - 31.10.2020
Numar identificare Proiect : 2018-1-RO01-KA204-049396
Acronim Proiect : COL-SUMERS
COORDONATOR
PARTENERI :
Scop general:
Dezvoltarea competențelor persoanelor vârstnice în domeniul TIC
Obiectiv principal:
Utilizarea corectă a platformele de consum digitale pentru persoanele în vârstă
Activități:
Rezultate preconizate:
Grup țintă: minim 40 de persoane instruite cu vârsta peste 60 de ani dintre care cel puțin 50% femei
An EU operation to tackle gaps in cross-border cooperation of training providers
Program: Justice
Durata: 01.09.2018 - 31.08.2020
Numar identificare Proiect: 807014
Acronim Proiect: SAFE HARBOUR
COORDONATOR:
CODACONS, Italia
PARTENERI :
Scop general:
Obiectivele principale:
o de a forma avocați și juriști pregătiți și cunoscători ai Regulamentului UE 2016/679 și ai Directivei UE 2016/680;
o de a îmbunătăți cooperarea transfrontalieră a furnizorilor de formare la nivele diferite;
o de a extinde oferta de formare în domeniul aplicării legislației generale ale Uniunii Europene.
Activități specifice în cadrul parteneriatului:
o Definirea și validarea unei metodologii comune în conformitate cu Principiile Formării Efective (PFE);
o Organizarea unui curs de formare în Italia și replicarea acestuia în Albania, România, Lituania și Grecia (în conformitate cu PFE);
o Organizarea unei sesiuni de formare de tip ”e-learning” în fiecare dintre țările participante;
o Comunicarea și diseminarea activităților proiectului și a rezultatelor sale.
Caracteristicile grupului țintă și numărul persoanelor ce vor beneficia de acest proiect:
Rezultatele așteptate:
cunoașterea îmbunătățită a Directivei UE 2016/680 și a Regulamentului UE 2016/679;
un nivel de încredere mutuală îmbunătățit între juriști, ca urmarea a participării la evenimentele de formare în cooperarea judiciară transfrontalieră;
o mai bună cooperare între formatori la diferite nivele;
o mai mare conștientizare a valorii și a razei de aplicare a Cartei UE pentru Drepturi Fundamentale, printre avocați și juriști, pentru a consolida protecția drepturilor fundamentale ale omului, la nivelul Uniunii Europene.
Active Being Youth Exchange - Erasmus +
ACTIVE BEING este un Proiect care are ca activitati principale schimbul de experienta intre tineri care are drept scop consolidarea cetateniei activa a tinerilor marginalizati, oferindu-le o perspectiva asupra bunastarii lor generale, fizice si mentale.
Obiectivele Proiectului :
1. Sa inspire participantii sa se vada ca agenti ai schimbarii si sa inspire valoarea de sine;
2. Cresterea nivelului de incredere pentru a recunoaste provocarile si a actiona;
3. Sa depuna eforturi pentru a aborda problema complexitatii si inferioritatii;
4. Participantii sa recunoasca valoarea unei vieti sanatoase, bunastarii si cetateniei active;
Proiectul "ACTIVE BEING" va implica 60 de tineri cu mai putine oportunitati si posibilitati, fiecare partener fiind responsabil pentru pregatirea si participarea a 11 participanti. Cei 2 lideri ai proiectului si gazda vor pregati si trimite pentru schimb de experienta 16 participanti.
Coordonator proiect - Danemarca (LOLLANDS PRODUKTIONSSKOLE)
Parteneri ai Proiectului alaturi de InfoCons sunt : Italia (Associazione Eurobox), Marea Britanie (increderea tinerilor Medway), Franta (Asociatia des Centers Sociaux de Wattrelos)
Global learning approach on food waste in non-formal education
Lot 2: Global Learning education and campaigning and advocacy projects led by a CSO or an association of CSOs from EU 13 member states
Option 1 – Global learning education
Parteneri : Asociatia InfoCons, Lithuanian Consumer Institute, Green Liberty (Letonia) , The Estonian Union of Co-operative Housing Associations (EKYL), Centre for education and informing consumers (Croatia), Bulgarian National Association Active Consumers si Consumers Association of Bangladesh (CAB).
Perioada implementare (octombrie 2017- octombrie 2020)
Actiunile proiectului vor avea un impact pozitiv asupra tuturor aspectelor ce tin de durabilitatea si consumul sustenabil, atat cetatenii in tarile in curs de dezvoltare cat si pentru cetatenii din taile UE.
Activitatile proiectului vor completa lipsa de educare si informare legate de problematica globala a deseurilor alimentare si vor spori gradul de constientizare a interdependentei globale si a problemelor de mediu cu impact asupra dezvoltarii sociale. De asemenea activitatile proiectului vor promova abilitatile de modificare a consumului de alimente si vor reduce saracia la nivel global. Mia mult de 2 milioane de Cetateni la nivelul U.E. vor cunoaste si vor aplica aptitudinile dobandite in cadrul acsetui Proiect cu privire la consumul durabil, intelegand ca un consum de alimente mai bine gestionat poate deschide posibilitati de consum pentru alte categorii de persoane.
Grupul tinta al proiectului : 2.000.000 membrii de gospodarie, 3.000 de profesioniti in domeniul educatiei, 1.000 de reprezentanti ai ONG-urilor si lideri de opinie.
Intelegea asupra impactului global datorat deseurilor alimentare, va conduce la reducerea risipei alimentare care va conduce in mod direct la reducerea ecologica si impactul asupra mediului, precum si la reducerea costurilor pentru gospodarii.
STEPS FOR YOUTH -Training Course - youth workers
Linia de Finantare a Comisiei Europene: ERASMUS +
Perioada de desfasurare : 07-16 Octombrie 2017
Organizator: Kinderfreunde Austria
Parteneri: Romania, Italia, Spania, Portugalia, Slovacia, Republica Ceha
Participanti: 23 + 2 traineri
Locație: Klaffer, Austria
Descriere proiect: Lucrătorii de tineret au nevoie de noi metode de dezvoltare personală in activitățile desfășurate cu tinerii ,in cadrul organizațiilor din care fac parte.
Obiective:
Proiectul cuprinde activitati: de management, workshop-uri de dezvoltare personală, de metode, activitati non formale: facilitare grafica, joc de rol, psihodrama, improvizație, discuție facilitata.
EXPLORE (SOCIAL) MEDIA - Proiect Erasmus plus - Mobilitati tineret
Tari participante: Romania, Austria, Finlanda, Bulgaria, Italia, Lituania, Slovacia, Polonia.
Organizator: Kinderfreunde Austria
Participanti: 6 tineri cu varsta intre 13-18 ani/tara + 1 lider
Descrierea proiectului: Rolul social media in viața tinerilor este foarte important. Uneori social media nu face altceva decât sa promoveze violenta, rasismul, discriminarea. Acest fenomen duce la intoleranta si discriminare fata de refugiați, azilanți, dar si persoane dezavantajate din societate.
Pe de alta parte exista si o latura pozitivă a social media.Folosind aceasta latura si dezvoltând competentele digitale ale tinerilor, aceștia pot sa-si imbunătățească șansele pt. a găsi un loc de munca,pt a se conecta cu persoane cu aceleași interese si pentru a -si dezvolta încrederea in sine.
In acest proiect se vor folosi metode nonformale si participanții vor lua parte la diferite workshop-uri conform programului. (27 Decembrie 2017 - 06 Ianuarie 2018 Klaffer, Austria).
Connect to human rights - Proiect în Austria de tip Erasmus plus cu subiectul integrarea refugiaților, cunoașterea drepturilor omului, la care au participat 44 de membri din șapte țări: Austria, Italia, Slovacia, Romania, Bulgaria, Polonia și Grecia.
European Vagabond - Proiect Danemarca - Erasmus plus (cetățenie europeană, integrare) - 5 țări: Danemarca , România, Spania, Polonia, Franța - 30 participanți
TRACORE - Training for Consumer Rights Empowerment/TR/2009/FZF/0306279215
Proiectul TRACORE își propune să încurajeze crearea de rețele de dialog social între Turcia și statele Uniunii Europene, dezvoltarea de politici de rang înalt în Turcia prin alinierea cu politicile Uniunii Europene cu privire la Protecția Consumatorilor, să producă intrumente online de învățare TRACORE precum și să ridice gradul de conștientizare si inforare a consumatorilor utilizând resursele online ale TRACORE.
POSDRU/168/6.1/S/145501 - ”SES – Să Evoluăm Sustenabil” - Ministerul Fondurilor Europene – Directia Nationala Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane
Obiectivul general al proiectului il reprezinta crearea de noi servicii si oportunitati de(re)integrare socio-profesionala pentru 132 de persoane din grupuri vulnerabile, cu dificultati de integrare pe piata muncii. Obiectivul general va fi realizat prin infiintarea, dezvoltarea si promovarea a 11 structuri de economie sociala in cadrul a 4 regiuni (Bucuresti-Ilfov, Sud-Est, Centru si Sud-Muntenia), care vor oferi 75 noi locuri de munca, din care 50 vor fi ocupate de persoane din grupuri vulnerabile si prin calificare/perfectionare profesionala, consiliere si dezvoltare persoanala si alte activitati integrate menita sa sprijine grupul tinta (2014- 2015)
System for Prevention and Combat Identity Theft HOME/2013/ISEC/FINEC/4000005234
Obiectivul proiectului este crestearea gradului de informare a cetatenilor, schimbul de bune practici, promovarea de noi tehnologii care sa ajute autoritatile in lupta impotriva cazurilor de furt de identitate (2014 - 2016)
Bursa locurilor de practica
sistem integrat de orientare, consiliere in cariera, mentorat si stagii de practica pentru studenti - AMPOSDRU Fondul Social European, Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - Obiectul general consta in cresterea gradului de integrare a studentilor din domeniul de specializare marketing pe piata fortei de munca in concordanta cu calificarile si competentele dobandite in urma studiilor de licenta si/sau masterat. Dezvoltarea abilitatilor de munca pentru studentii aflati in situatia de tranzitie de la ciclul universitar la viata activa, prin activitati de informare si mentorat cu privire la integrarea profesionala, precum si activitati de practica in cadrul unor organizatii din tara (2014-2015)
Operation HipPocrates - EU OPERATION TO DEVELOP AND ENLARGE EXPERTIZE IN TACKLING THE TRADE OF FAKE MEDICINE TROUGH THE INTERNET
Dezvoltarea si consolidarea expertizei , expertilor in identificarea comertului de medicamente contrafacute prin intermediul internetului.
Îmbunatatirea operatiunilor si schimbului de bune practici; Dezvoltarea metodologiei trane the trainer (2014 - 2015) - http://www.hippocrates-project.eu/
Mobility, a paradigm of European citizens
Proiectul se desfasoara in 8 țări (Bulgaria, Italia, Lituania, Portugalia, România, Serbia, Slovacia, Spania).Inițiativa este coordonată de către Rețeaua de Cetățenie Activă, interfața europeană a ONG-urilor italiene - Cittadinanzattiva - și realizata cu sprijinul Programului Europa pentru Cetățeni al Uniunii Europene; (2013 – 2014)
OLAF /2012/ D5/082 EU funded projects law and administrative practices in the field of fraud prevention (2013)
Proiectul se desfasoara pe o perioada de 2 ani, fiind finantat de Comisia Europeana din cadrul Seventh Framework Programme (FP7).
Parteneri:
ME IS MINE - Identity Theft Observatory Model
finantat din fonduri europene, proiect desfasurat in colaborare cu ADICONSUM – organizatie de consumatori din Italia. Proiectul ME is MINE are ca obiectiv pe termen lung reducerea cazurilor de furt de identitate si popularizarea drepturilor consumatorilor cu privire la protectia datelor cu caracter personal si crearea unui Observator national, cu privire la problema supusa atentiei, in Romania si in Italia (2012 - 2014) - http://www.furtdeidentitate.ro/furtul-de-identitate/ce-este-furtul-de-identitate/
Consumatori Activi – Campania Uniunii Europene pentru informarea consumatorilor din România, “E dreptul tău! Acţionează!”
este o inițiativă a Comisiei Europene. Campania a fost lansată în iunie 2012 şi se va desfăşura pe parcursul unui an. Consortiul proiectului este format din InfoCons, APC-Romania si ECC Romania. (2012-2013)
Lifelong Learning Programme - Grundtvig "Educatie pentru incluziunea persoanelor cu dizabilitati”
Coordinator: ADICONSUM - Associazione Difesa Consumatori e Ambiente (Italy) CONSUMERS’ PROTECTION UNION OF SERRES (Greece) Tüketiciyi Koruma Derneği TUKODER (Turkey); Youth Career & Advising Center (Lithuania); (2011 -2013)
Centrul de Informare EUROPE DIRECT
Rețea de informare care ofera acces la informaţii atat cu caracter general despre Uniunea Europeană cat si la servicii locale de informare oferite de acest centru. (2011 -2012)
Lifelong Learning Programme - Grundtvig "Provocări în învățarea pe tot parcursul vieții
Ce sanse au pentru a beneficia de educatie" Uniunea de Protecție a Consumatorilor Serres - Grece, ADICONSUM - Associazione DIFESA Consumatori e Ambiente - Italia) (2009 -2011)
CONSUMECO
Cercetari complexe privind elaborarea unui model comportamental al consumatorului de produse agroalimentare ecologice in vederea stabilirii de noi metode si instrumente de marketing utile producatorilor romani pentru cresterea competitivitatii (2008 - 2011)
Politicile de etichetare a produselor alcoolice pentru a proteja tinerii
Parteneriat cu: Protect-OIVO - CRIOC - Belgia, EUROCARE, Universitatea din Köln, Centrul de Excelență în Cercetare Aplicată, Institut National de Consum - Franța, Lituania Federația Națională de consum, Asociația Nationala pentru Protecția Consumatorilor din Ungaria (OFE Ungaria)) (2009-2010)
Crearea unui catalog tehnic european al fraudelor la dispoziția autorităților judiciare și polițienești pe baza unei rețele de alerte și informații facilitate de entități și cetățeni
Parteneriat cu: Asociación de Usuarios de Bancos, Cajas y seguros - Spania, Cehia Consumer Association (SCS) - Republica Cehă, Federconsumatori - Italia, Asociația Națională Consumatori- Bulgaria, Lituania Federația Națională de consum, Asociația consumatorilor din Slovacia - Slovacia, MIPOR - Institutul de Cercetare International Consumer - Slovenia) (2008-2009)
Ciclu european de seminarii pentru prevenirea fraudei în mijloacele de plată
în colaborare cu autoritățile polițienești și judiciare, Asociatii ale consumatorilor și a organizațiilor profesionale - Parteneriat cu: Asociación de Usuarios de Bancos, Cajas y seguros - Spania, Cehia Consumer Association ( SCS) - Republica Cehă, Federconsumatori - Italia, Asociația Națională Consumatori- Bulgaria, Lituania Federația Națională de Consum, Asociația consumatorilor din Slovacia - Slovacia, MIPOR - Institutul de Cercetare International Consumer - Slovenia) (2008 - 2009)
Informații comparative pentru consumatori cu privire la serviciile financiare
Parteneriat cu: SOS - Asociația Protectiei Consumatorilor din Republica Cehă - Cehia, Stiftung Warentest - Germania, Bulgaria National Consumatorii de asociere - Bulgaria, Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor din Ungaria (OFE Ungaria) - Ungaria, Federacja Konsumentów - Polonia, A3S - Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska (Asociația slovacă Entitățile de consum) - Slovacia, MIPOR - Institutul International Consumer Research - Slovenia) (2007-2009)
Dolceta
Educație pentru dezvoltarea On-line a consumatorilor; Pan-european project (2007 - 2009)
Monitorizarea și evaluarea stării drepturilor in ce priveste cetățenia europeană activă
Parteneriat cu: Fondazione CITTADINANZA Attiva - Italia (2007 - 2008)
Informarea cetățenilor Uniunii Europene referitor la litigiile derivate din contracte civile
Parteneriat cu: Asociación de Usuarios de Bancos, Cajas y seguros - Spania, Verbraucherschutzzentrale - Belgia, Consumer CZ - Cehia, ADOC - Protectia Consumatorilor italieni și Asociația Orientare - Italia, CLCV - Consommation, Logement et Cadre de Vie, Franța, Lituania Federația Naționala de consum, Asociația Consumatorilor din Polonia - Polonia, APDC-Associação Portuguesa de Direito face Consumo - Portugalia, Asociația consumatorilor din Slovacia - Slovacia (2007 - 2008)
Organizațiile de consumatori și serviciile de interes general: evaluarea de către cetățeni a autorităților de reglementare
Parteneriat cu: Fondazione CITTADINANZA Attiva - Italia, Cipru Consumer Association - Cipru, Asociația protectiei consumatorilor a Republicii Cehe - Cehia, Asociația de consumatori din Polonia, Asociația Consumatorilor din Slovacia - Slovacia, Confederación de Consumidores y Usuarios - Spania, Rutland Citizens Advice Bureau - Marea Britanie), (2006 - 2008)
Descarcă Noul Cod Civil - Brosura pe intelesul tuturor
Ghid legislativ Protecția Consumatorilor
SPONSORIZAREA - Oportunitati si Beneficii
Ghid de aplicare al Legii împotriva fumatului
Începand de ieri, 29 februarie 2016 a intrat în vigoare Ordonanţa nr. 9/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 449/2003 privind comercializarea produselor.
ORDIN nr. 594 din 15 decembrie 2014 privind modificarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor nr.72/2010 privind unele măsuri de informare a consumatorilor Pub
ORDIN nr. 505 din 31 octombrie 2014 privind unele măsuri de informare a consumatorilor de către prestatorii de servicii de plată care desfăşoară operaţiuni de plată prin intermediul ATM-urilo
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 399 din 3 iulie 2013 Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege. Art. 1 Legea nr. 158/2008 privind publicitatea inselatoare si publicit
Noul Cod Civil pe înțelesul tuturor
Lege nr. 449/2003 din 12/11/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora. Versiune actualizata la data de 27/12/2008 CAPITOLUL I
În vigoare de la 18.07.2003 Lei cu TVA Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Text publicat în Monitorul Oficial al României. În vigoare de la 10.12.2000 CAPITOLUL I Dispoziţii generale Art. 1. (1)&nb
Informații CSR (Responsabilitatea Socială Corporativă / Corporate Social Responsibility)
Mai jos vei regăsi punctele de vedere ale Ministerului de Finanțe și ANAF actualizate pe baza modificărilor legislative: