Reclamații Protectia Consumatorilor

Unde poți face o reclamație la Protecția Consumatorilor (ANPC)?

Dacă simți că drepturile tale în calitate de consumator au fost încălcate, atunci te poți adresa protecției consumatorilor (ANPC) sau organizațiilor pentru protecția consumatorilor AICI.

Date de contact pentru Protecția Consumatorilor (ANPC)?

În momentul în cate te confrunți cu probleme ce țin de protecția consumatorilot (ANPC) poți apela la numărul unic pentru protecția consumatorilor (ANPC) la 021 9551 sau la organizațiile pentru protecția consumatorilor la numărul de telefon 021 9615.

Cum poți depune o reclamație la Protecția Consumatorilor (ANPC)?

Pentru a semnala problemele cu care te confrunți la Protecția Consumatorilor (ANPC), trebuie să completezi un formular care să conțină următoarele informații:

  • Datele tale pentru a putea fi contactat ulterior:
  • Nume și Prenume
  • Adresa de e-mail
  • Număr de telefon
  • Adresă
  • Datele de identificare ale comerciantului:
  • Operator Economic;
  • CUI;
  • Adresa Punct de Lucru (Strada și Numărul);
  • Județ Operator Economic;
  • Data Achiziționăriiț
  • Modalitatea Cumpărării  (Direct, Online);
  • Birou de Reclamații:
    • Produse și Servicii Alimentare;
    • Bunuri Nealimentare;
    • Prestări Servicii;
    • Produse si Servicii Financiar Bancare;
    • Birou Control și Supraveghere Alimentație Publică.
  • Dovada Adresării Operatorului Economic
  • În această sectiune trebuie sa completezi sau să atasezi raspunsul operatorului economic cu privire la problema pe care ai intampinat-o cu produsul sau serviciul achizitionat.
  • Detalii cu privire la aspectele reclamate
  • În această secțiune poți complete orice detaliu pe care il consideri relevant in intelegerea problemei reclamate. De asemenea, poti atasa in format PDF informatii din pagini web sau e-mail.
    • Pretentiile tale
    • Inlocuire;
    • Returnare;
    • Reparare;
    • Reziliere;
  • Documente probatorii
    • În această sectiune poti încărca documentele justificative in format PDF sau imagine:
      • Factură/Bon Fiscal/ Chitanță;
      • Contract;
      • Certificat de Garanție;
      • Dovada Adresării Operatorului

Reclamatia pentru protectia consumatorilor(ANPC) se poate redacta si transmite online sau  prin posta electronica/ e-mail.

Înainte de a depune o reclamație la protecția consumatorilor (ANPC) trebuie să te adresezi în scris operatorului economic. Dacă operatorul economic nu îți oferă niciun răspuns la adresa transmisă sau crezi că răspunsul primit încalcă drepturile conferite prin lege, atunci poți depune o reclamație alături de adresa transmisă, răspunsul primit și documentele justificative (bon fiscal, chitanță, factură, contract, certificat de garanție).

Pentru mai multe informații privind Protectia Consumatorilor, nu ezita să consulți site-ul nostru AICI.

Cine poate depune o reclamație la protecția consumatorilor (ANPC)?

Reclamația la protecția consumatorilor poate fi depusă doar de persoanele fizice. În cazul în care ai întâmpinat probleme ca persoană juridică, atunci acestea nu intră în sfera de competențe a protecției consumatorilor.