Translate this page RO

Select language
InfoCons

Vopsea de oua cu pana la 7 E-uri in compozitie

InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip vopsea de oua ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 11 de produse tip vopsea de oua, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania - A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in luna aprilie 2015.

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste numarul de E-uri, din cele 11 tipuri de produse analizate:

  • 9 % au in continut un numar de 7 E-uri;
  • 9 % au in continut un numar de 6 E-uri;
  • 18 % au in continut un numar de 4 E-uri;
  • 18 % au in continut un numar de 3 E-uri;
  • 18 % au in continut un numar de 2 E-uri;
  • 27 % au in continut un numar de 1 E-uri;

Numarul de E-uri continute in produsele supuse studiului variaza intre 1 si 7 E-uri . Dintre cele 11 de produse supuse analizei, 6 erau tip vopsea lichida, restul fiind vopsea sub forma de pudra. Studiul a mai relevat ca exista diferente majore in ceea ce priveste numarul de E-uri intre vopseaua lichida si cea pudra, provenind chiar de la acelasi producator. De exemplu, vopseaua furnizata de  S.C. Alex & Comp S.R.L, pentru vopseaua lichida avem un nr de 7 E-uri, iar 10 ml acopera 30 oua pe cand la vopseaua pudra exista doar 1 E, iar 8 gr de vopsea praf acopera 20 oua. De asemenea, din analiza a reiesit ca vopseaua lichida contine cele mai multe E-uri fata de cea sub forma de pudra. Totodata, de la aceeasi firma, Dr. Oetker RO SRL, dar culori diferite, difera numarul de E-uri: la vopseaua pudra albastra si rosie este intalnit 1 E, iar la vopseaua verde si galbena cate 2 E-uri.

Totodata, produsele tip vopsea de oua au ca distribuitor/producator urmatoarele companii: S.C. Alex & Comp S.R.L., Dr. Oetker RO SRL, S.C. SECOM ONIX IMPEX S.R.L.,

Rezultatele integrale ale studiului pot fi accesate AICI.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. - International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

 

Despre: InfoCons – A.N.P.C.P.P.S. Romania – o9atitudine! – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

 

Ia atitudine! Cunoaste-ti drepturile si exercita-le apeland 021 9615!

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+