Translate this page RO

Select language
InfoCons

Maioneza - știi ce conține?

Maioneza (Click aici pentru a accesa secțiunea Teste Comparative) - știi ce conține? 14.28% din produsele analizate au în continut 7 E-uri!

Vrei să știi mai multe? Ajută-ne să te ajutăm - Fii membru! (Click aici pentru a fi si tu consumator european) 

Am analizat 21 de produse tip maioneză, pe baza informațiilor de pe etichetă, provenind de la 5 producători / furnizori / distribuitori: Polimark Food SRL, Mega Image SRL, Dr Oetker RO SRL, Marathon Distribution Group SRL, Unilever South Central Europe SA..

Fii informat! Descarcă GRATUIT aplicația InfoCons - Scaneaza Codul de Bare și află ce conțin produsele tip gumă de mestecat și ce însemnă E-uril conținute de acestea.

banner-appstore      banner-google-play*

*(Click pe pictograma pentru a descărca GRATUIT aplicația mobilă în funcție de sistemul de operare al telefonului mobil deținut)

Ca urmare a realizării acestui studiu a reieșit faptul că, în ceea ce privește numărul de E-uri, acesta variază între 0 și 8 E-uri.

Comparativ cu studiul anterior pe aceeași categorie de produse, putem sesiza existența produselor fără aditivi alimentari, în procent de 14,28%, dar și un plus de E-uri, produsul cu cele mai multe e-uri având în compoziție 8 E-uri (cu un E mai mult față de studiul anterior pe aceeași categorie de produse).

  • 14.28 % din produsele analizate au in continut 0 E-uri;
  • 9.52 % din produsele analizate au in continut 1 E;
  • 28.57 % din produsele analizate au in continut 2 E-uri;
  • 4.76 % din produsele analizate au in continut 3 E-uri;
  • 9.52 % din produsele analizate au in continut 4 E-uri;
  • 9.52 % din produsele analizate au in continut 5 E-uri;
  • 14.28 % din produsele analizate au in continut 7 E-uri;
  • 9.52 % din produsele analizate au in continut 8 E-uri.

80.95% dintre produsele ce fac prezentul studiu au specificat pe etichetă tipurile de alergeni ce se pot găsi în produs, acestea fiind: ou si/sau muștar.

Toate produsele ce fac prezentul studiu au menționat pe etichetă cantitatea, aceasta fiind împărțită în grame sau litri. Gramajul este menționat în cazul a 38.09% din produsele analizate, cu valori cuprinse între 150 - 430 g/produs, iar volumul în cazul a 61.91% din produsele analizate, cu valori cuprinse între 225 – 720 ml/produs.

Valorile nutritionale sunt menționate pe etichetă în cazul a 90.47% din produsele analizate: valoare energetica este cuprinsă între 243 – 790 kcal/100g, iar carbohidrații au o valoare cuprinsă între 0.2 – 20.2 g/100g.

52.38% din produsele analizate au menționate pe etichetă Fibre, cu valori începând de la 0.06 g/100g pana la 6.3 g/100g.

În ceea ce privește conținutul de sare, 76.19% din produsele analizate au mentionate pe etichetă valorile, cuprinse între 0.3 – 1.2 g/100g, în scădere față de studiul anterior pe aceeași categorie de produse, în care valoarea maximă a conținutului de sare inregistrată era de 2.67g/100g.

71.42% din produsele analizate au menționat pe etichetă cantitatea de ulei, sub forma de prezentare ulei de rapita, ulei de floarea soarelui, ulei de masline rafinat sau ulei vegetal, cu valori cuprinse între 25% și 83%.

Conținutul de ou este menționat pe eticheta a 61.9% din produsele analizate, sub forma de prezentare galbenus de ou sau galbenus de ou pasteurizat, cu valori cuprinse între 3% până la 10%.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. - International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză. Studiul a fost realizat în perioada 10 Aprilie – 15 Aprilie 2016, pe baza informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor tip maioneza existente pe piața românească. Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesați tabelul aici.

 

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+