Vrei să știi mai multe? Ajută-ne să te ajutăm - Fii membru! (Click aici pentru a fi si tu consumator european)
Am analizat 21 de produse tip maioneză, pe baza informațiilor de pe etichetă, provenind de la 5 producători / furnizori / distribuitori: Polimark Food SRL, Mega Image SRL, Dr Oetker RO SRL, Marathon Distribution Group SRL, Unilever South Central Europe SA..
Fii informat! Descarcă GRATUIT aplicația InfoCons - Scaneaza Codul de Bare și află ce conțin produsele tip gumă de mestecat și ce însemnă E-uril conținute de acestea.
*(Click pe pictograma pentru a descărca GRATUIT aplicația mobilă în funcție de sistemul de operare al telefonului mobil deținut)
Comparativ cu studiul anterior pe aceeași categorie de produse, putem sesiza existența produselor fără aditivi alimentari, în procent de 14,28%, dar și un plus de E-uri, produsul cu cele mai multe e-uri având în compoziție 8 E-uri (cu un E mai mult față de studiul anterior pe aceeași categorie de produse).
Toate produsele ce fac prezentul studiu au menționat pe etichetă cantitatea, aceasta fiind împărțită în grame sau litri. Gramajul este menționat în cazul a 38.09% din produsele analizate, cu valori cuprinse între 150 - 430 g/produs, iar volumul în cazul a 61.91% din produsele analizate, cu valori cuprinse între 225 – 720 ml/produs.
Valorile nutritionale sunt menționate pe etichetă în cazul a 90.47% din produsele analizate: valoare energetica este cuprinsă între 243 – 790 kcal/100g, iar carbohidrații au o valoare cuprinsă între 0.2 – 20.2 g/100g.
52.38% din produsele analizate au menționate pe etichetă Fibre, cu valori începând de la 0.06 g/100g pana la 6.3 g/100g.
În ceea ce privește conținutul de sare, 76.19% din produsele analizate au mentionate pe etichetă valorile, cuprinse între 0.3 – 1.2 g/100g, în scădere față de studiul anterior pe aceeași categorie de produse, în care valoarea maximă a conținutului de sare inregistrată era de 2.67g/100g.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. - International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză. Studiul a fost realizat în perioada 10 Aprilie – 15 Aprilie 2016, pe baza informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor tip maioneza existente pe piața românească. Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesați tabelul aici.
InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal