trebuie să acordați o atenție deosebită când cumpărați lapte și produse din lapte asupra modului de prezentare a ambalajului; în cazul în care ambalajul este bombat, rezultă că a început procesul de fermentare și produsul nu mai este propriu consumului uman;
să acordați atenție deosebită condițiilor de depozitare, atât în magazinul de desfacere, cât și la domiciliu; verificați dacă laptele și produsele lactate sunt păstrate la temperatura indicată de producator; refuzați să achiziționați produse care au fost expuse la comercializare la alte temperaturi decât cele indicate de producător.
să solicitați vânzătorului, în cazul în care magazinul nu are asigurat sistemul de autoservire, să vă arate eticheta produsului pentru a analiza compoziția și, mai ales, încadrarea în data durabilității minimale;
să refuzați produsele pentru care aveți îndoieli privind calitatea și modul de informare prin etichetare.
Când doriți să cumpărați lapte și produse din lapte, solicitați informații suplimentare vânzătorilor cu privire la natura produselor pe care doriți să le cumpărați, întrucât există cazuri în care comercianții expun la vânzare, în același spațiu înlocuitori de produse lactate alături de produse lactate; în condițiile în care modul de prezentare (forma de calup, dimensiuni, aspect, culoare) și chiar de etichetare sunt asemănătoare, diferențierea este îngreunată, motiv pentru care este absolut necesar să solicitați informații suplimentare din partea personalului cu atribuții de vânzare din cadrul magazinelor.
să refuzați produsele care prezintă data durabilității minimale/data limită de consum modificată sau depășită.
la cumpărarea produselor alimentare și implicit a laptelui și produselor din lapte, solicitați și păstrați bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriți să reclamați calitatea/siguranța unui produs.
să nu cumpărați lapte și produse din lapte din locuri neautorizate; comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condițiile optime de transport, depozitare și comercializare și nu vă poate elibara bon de casă cu care să justificați tranzacția comercială și riscați să achiziționați un produs neconform sau chiar nesigur care poate să va afecteze sănătatea.
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal
InfoCons este singura voce la nivel naţional pentru consumatori, membru cu drepturi depline a Organizaţiei Mondiale Consumers International. Asociaţia de consumatori este necesară acum, mai mult ca niciodată. Protectia consumatorului este misiunea pe care ne-am asumat-o. Viziunea noastră este o lume unde să avem cu toţii acces la siguranţă, bunuri şi servicii durabile. Puterea noastră colectivă este suportul pentru consumatorii din întreaga ţară.
InfoCons este operator de date cu caracter personal inregistrat cu nr. 12617/05.10.2009
* număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, din toate rețelele