Translate this page RO

Select language
InfoCons

Servicii de telecomunicații

Oriunde v-ați afla în UE trebuie să aveți acces la servicii de telecomunicații de calitate, la prețuri acceptabile. Este vorba, printre altele, despre conexiunea la o linie telefonică și accesul funcțional la internet pentru o locație fixă.

Ar trebui să existe cel puțin un furnizor care să vă ofere aceste servicii, în baza așa-numitului principiu al „serviciilor universale".

În cazuri specifice, dacă există probleme legate de fezabilitatea tehnică a unei conectări la rețea, este posibil ca cererea respectivă de conectare să fie considerată nerezonabilă și să fie respinsă.

Abonamentele încheiate cu furnizorii de servicii de telecomunicații

Furnizorul de servicii de telecomunicații trebuie:

  • să vă dea un contract scris, cu informații despre tarifele și taxele aplicabile
  • să indice nivelurile minime de calitate a serviciului
  • să vă dea informații detaliate despre durata contractului și condițiile de reînnoire a acestuia.

După ce semnați un contract cu un furnizor de telecomunicații, aveți dreptul:

  • să reziliați contractul dacă furnizorul schimbă termenii și condițiile din contractul inițial
  • să schimbați furnizorul de servicii de telecomunicații (linia fixă sau mobilă) fără a vă schimba numărul de telefon, într-o singură zi lucrătoare.

Întotdeauna ar trebui să aveți acces la numărul de urgență 112 apelabil peste tot în UE, de pe orice telefon, inclusiv telefoane publice și mobile.

Asistență pentru utilizatorii cu handicap

Utilizatorii cu handicap ar trebui să aibă acces la aceleași servicii de telecomunicații ca majoritatea consumatorilor.

În plus, ei ar putea beneficia de instrumente sau servicii speciale din partea furnizorului, care să le permită să utilizeze rețelele de telefonie - de exemplu, acces la servicii de transformare a textului în vorbire sau posibilitatea de a primi factura într-un format alternativ, precum Braille.

Estland ar trebui să fie în măsură să vă ofere toate informațiile necesare despre aceste drepturi.

Utilizarea telefonului mobil în străinătate - roaming

Normele UE privind roamingul la tarife naționale vă oferă posibilitatea de a vă utiliza telefonul mobil pe durata călătoriei în altă țară din UE fără a plăti tarife adiționale de roaming. Beneficiați de aceste norme când efectuați apeluri telefonice (către rețele mobile și fixe), trimiteți mesaje (SMS) și utilizați serviciile de date pe durata șederii în străinătate.

Sursa: Europa.eu

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+