Translate this page RO

Select language
InfoCons

Escrocherii prin acţiuni de caritate

Escrocii care organizează înşelătorii prin acţiuni de caritate profită de generozitatea şi bunătatea oamenilor solicitându-le donaţii pentru o cauză falsă sau întruchipând o cauză de caritate autentică.

La ce să fim atenţi!

Escrocheriile prin acţiuni de caritate implică colectarea de bani de către escroci ce pretind a aparţine de o organizaţie de caritate autentică. Escrocii vă pot aborda în diferite moduri - pe stradă, acasă la dumneavoastră, la telefon sau online. E-mailurile şi chiar căniţele de colectat bani pot fi prevăzute cu logo-uri ale organizaţilor de caritate autentice.

Adesea, un escroc va încerca să exploateze un dezastru natural recent sau o situaţie de criză ce a fost prezentată la ştiri.

Alţi escrocii apelează la emoţiile voastre pretinzând că aparţin organizaţiilor de caritate care ajută copiii bolnavi.

Escrocii pot încerca să facă presiuni asupra voastră pentru a vă convinge să faceţi o donaţie sau vă pot oferi date false sau chiar pot refuza să ofere informaţii despre respectiva organizaţie de caritate, de ex. adresa sau datele de contact.

Aceste escrocherii nu numai că duc la pierderea banilor oamenilor bine intenţionaţi dar şi privează de donaţii organizaţiile şi cauzele de caritate legitime. Din fericire, acest tip de escrocherii nu este practicat foarte mult. Organizaţiile de caritate legitime sunt înregistrare la nivel naţional sau local. Verificaţi autenticitatea organizaţiei de caritate pe care doriţi să o susţineţi. Dacă organizaţia este autentică şi doriţi să faceţi o donaţie obţineţi datele de contact ale acesteia din cartea de telefon sau un website de încredere.

Dacă nu doriţi să donaţi bani sau sunteţi mulţumit de suma pe care aţi donat-o deja pentru caritate, ignoraţi pur şi simplu e-mailul sau scrisoarea, închideţi telefonul sau refuzaţi să oferiţi bani persoanei care se află la uşa dumneavoastră pentru a vă solicita o donaţie. Nu sunteţi nevoit să oferiţi o donaţie în bani.

Reţineţi 

Dacă aveţi dubii cu privire la persoana care vă solicită o sumă de bani nu îi oferiţi bani, sau date cu privire la cardul de credit sau contul bancar.

Atenţie 

Nu divulgaţi niciodată la telefon date cu privire la cardul de credit sau contul online, afară de cazul în care voi aţi efectuat apelul sau numărul de telefon provine dintr-o sursă sigură.

Gândiţi-vă

Dacă aveţi dubii, abordaţi direct o organizaţie de caritate pentru a face o donaţie sau pentru a oferi suport.

Cercetaţi 

Investigaţi dacă organizaţia ce v-a contactat în vederea unei donaţii este o organizaţie autentică.

Întrebaţi-vă 

În ce mod şi cui aş dori să ofer o contribuţie?

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+