1. Drepturile consumatorului de energie electrica si gaze naturale:
a) Dreptul de acces la retelele de energie electrica si gaze naturale;
b) Dreptul de a consuma energie electrica si gaze naturale;
c) Dreptul de a-si alege furnizorul de energie electrica si gaze naturale fara plata vreunei taxe pentru schimbarea acestuia;
d) Dreptul de a fi informat în legatura cu conditiile generale de contractare, preturile si tarifele aplicabile, întreruperile programate în furnizarea gazelor naturale, etc.;
e) Dreptul de a solicita furnizorului modificarea si completarea contractului de furnizare si a anexelor acestuia, atunci când apar elemente noi ori când considera necesara detalierea sau completarea unor clauze contractuale;
f) Dreptul de acces la grupurile si sistemele de masurare;
g) Dreptul de a solicita furnizorului sa ia masuri pentru remedierea defectiunilor si a
deranjamentelor survenite in retelele de energie electrica si gaze naturale;
h) Dreptul de a fi despagubit pentru daunele provocate de catre furnizor.
2. Obligatiile consumatorului de energie electrica si gaze naturale:
a) Obligatia de achita contravaloarea energiei electrice si a gazelor naturale consumate;
b) Obligatia de a achita penalizari, în cazul nerespectarii contractului de furnizare, sanctiunile ulterioare putând consta în sistarea temporara a furnizarii ori rezilierea contractului de furnizare;
c) Obligatia de a nu vinde energia electrica si gazele naturale achizitionate;
d) Obligatia de a raspunde pentru daunele cauzate furnizorului;
e) Obligatia de a obtine toate aprobarile legale prealabil efectuarii oricaror modificari a
instalatiei de utilizare a energiei electrice sau a gazelor naturale;
f) Obligatia de a informa, de îndata, furnizorul, la constatarea oricarei defectiuni în
functionarea aparatului/sistemului de masurare sau a instalatiei de utilizare a
energiei electrice ori a gazelor naturale;
g) Obligatia consumatorului de energie electrica cu o putere instalata de cel putin
1.000 kVA de a prezenta prognoze orare de consum furnizorului cu care are relatii
contractuale.
Sursa : www.anre.ro
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal
InfoCons este singura voce la nivel naţional pentru consumatori, membru cu drepturi depline a Organizaţiei Mondiale Consumers International. Asociaţia de consumatori este necesară acum, mai mult ca niciodată. Protectia consumatorului este misiunea pe care ne-am asumat-o. Viziunea noastră este o lume unde să avem cu toţii acces la siguranţă, bunuri şi servicii durabile. Puterea noastră colectivă este suportul pentru consumatorii din întreaga ţară.
InfoCons este operator de date cu caracter personal inregistrat cu nr. 12617/05.10.2009
* număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, din toate rețelele